Dus bij deze mijn 'In Memoriam van Sam'.
Op 17 oktober 2011 is 'mijn' lieve meisje voor eeuwig naar de groene weides gegaan. In Maart 2009 ben ik begonnen met Sam te verzorgen, in het begin vond ik haar maar vervelend en dominant. Wat was ze mij aan het uitproberen in de bak. Maar we bleven doorgaan en onze band werd steeds groter. Sam verhuisde 2x van stal en ik ging gewoon met haar mee, ik kon geen afscheid van haar nemen. Nadat de andere verzorgster stopte had ik haar helemaal voor mijzelf aangezien de eigenaar het te druk had met zijn werk.
Vanaf dat moment werd Sam een beetje 'mijn eigen' paardje. Ik ging steeds vaker naar haar toe, ik begon met 2 dagen in de week en dit liep naar 5 dagen.
Onze band werd steeds groter en zo kon ik in Oktober 2010 eindelijk zonder zadel op haar zitten:

Op 10-10-10 zijn deze mooie foto's van Sam en mij geschoten, er zaten heel wat mooie plaatjes tussen:

Helaas had Sam al een blijvende blessure aan haar been toen ik met haar begon, dit wist ik maar ik wou toch doorgaan met haar. Helaas ging het de ene keer goed met haar en de andere keer liep ze 2 weken kreupel.
Met veel pijn en verdriet hadden de eigenaar en ik deze zomer besloten dat Sam voor altijd van haar verdiende rust mocht gaan genieten... en zo is zij op 17-10-2011 heen gegaan..
Zonder pijn leeft zij nu verder op de mooie groene weides
Hier nog wat foto's van de afscheidsshoot die FelineTibor heeft gemaakt van onze, Feline, ik wil je hier nog steeds heel erg voor bedanken!

Ik vond op de dag van Sam haar overlijden een mooi gedicht hier op bokt, dit deed mij heel erg aan Sam denken..
Twee grote bruine ogen kijken mij voor het laatst aan,
Net alsof ze willen zeggen laat mij nu maar gaan,
Verlos me van de pijn,
Maar vergeet niet dat ik in je hart voor altijd bij je zal zijn.
Ik hoopte dat ik deze beslissing nooit voor je hoefde te nemen,
Maar je ogen kijken me vol pijn aan,
Dus ik heb je laten gaan,
Ik heb je verlost van je pijn
En weet diep in mijn hart dat je voor altijd bij me zal zijn
Je staat niet meer in de wei of in je stal,
De beslissing was moeilijk voor mij,
Ik weet nu dat je weer leeft zonder pijn,
Maar ik vergeet nooit de tijd dat wij bij elkaar konden zijn.
Ik had gehoopt dat jij voor eeuwig bij mij bleef,
Maar wist dat dit niet kon,
Jij was hier maar even,
Maar vergeet niet we blijven vrienden,
vrienden voor het leven

Rust zacht mijn meisje, ik mis je....