[IM] Fem, voor de laatste keer...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Fem, voor de laatste keer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 09:17

3 maanden.
3 maanden mocht ik van je genieten.
Je hielp me, na het verdriet van de verkochte Shiela.
Daar was je dan, een klein, bont merrietje. Maar 85 cm hoog.
Wat moest ik aan je wennen. De andere paarden ook trouwens.
Shiela werd 2 dagen na jou komst verkocht. De vader van jou nog ongeboren baby stond hier ook, om te dekken.
Maar Zorro accepteerde jou en je vriendje eerst nog niet, er waren bijna 2 kuddes. Na een tijdje was het gelukkig over.
Alles werd weer normaal.

Afbeelding
Dat was jij, met klein, lange hoefjes, wat dik. Drachtig. En o zo lief :+:

De dagen gingen voorbij. Je was zo'n lief meisje. Je vond alles goed en leerde graag.
Al snel kon je netjes meestappen, meedraven en stoppen. Voor zover je dat nog niet kon.
Je was de droom van ieder kind, zo lief en gemakkelijk.

Toen ontdekten we een springtalentje in jou, zo af en toe deden we eens een sprongetje, wat we allemaal leuk vonden.
Goed, we hadden geimproviseerd springmateriaal (2 emmers en een bezemsteel), maar jij deed je best!
http://94.100.114.131/1409250001-140930 ... _8luj.jpeg

We leerden je ook longeren, Je vond het enorm moeilijk, maar jij deed je best. Na een tijdje kan je al wat rondstappen en draven zonder helpen. Meestal kwam je naar binnen, maar als je eenmaal doorhad wat je moest doen, lukte dat ook. Ik was trots op je.
Mijn kleine, knappe meisje die ik mocht verzorgen.
Afbeelding

We hadden lol, de andere verzorgsters en ik. Met jou. Ik kon met mijn 1.79 makkelijk boven je gaan staan. Wat we voor de lol wel eens deden, en jij vond het allemaal goed. Kleine Droompony dat je er was!
http://94.100.114.172/1413200001-1413250000/1413205801-1413205900/1413205880_6_xSxq.jpeg

Zo ging het eigenlijk weken lang, we hadden plezier, leerde dingen van elkaar. Ik maakte veel standfoto's van je, om te vergelijken. Je werd mooier, en kreeg een wollig wintervachtje.
http://94.100.121.153/1417000001-141705 ... _7sTb.jpeg

Het werd oktober. Ik ging een weekje op vakantie. Ik kwam terug en kreeg vervelend nieuws. Het ging niet goed met je beentjes. Ze gingen steeds op slot zitten, je zwaaide naar buiten en liep dus kreupel. 50% kans dat je baby het ook zou krijgen. Ik wist wel wat je lot was. Ik zou nog zo lang mogelijk van je genieten.
http://www.youtube.com/watch?v=i1ICKgj81JM
Afbeelding
De laatste foto van ons. Een week later was je weg. Terug naar de (vee)handelaar waar je vandaan kwam. Hoogstwaarschijnlijk is je lot de slager. We weten het niet 100% zeker, maar ik ga ervan uit. Femke, ik zal van je blijven houden. Dit was jou lot, helaas. Veel succes daarboven meisje. Y;(
We missen je!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 09:19

Sterkte ermee! Zonde dat het zo heeft moeten eindigen Y;(

MickeyenVici

Re: Fem, voor de laatste keer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 09:37

Esmee :(:)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:11

Wat jammer, dat het zo afloopt. :(:)
Zonde van zo'n leuke en lieve pony.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 09:25

Bedankt voor reacties...

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:20

Sterkte Es! Femke was echt heel schattig!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:25

Achgos.. Zonde van die mooie pony.. Heeft deze aandoening toevallig ook een naam? Toen ik je filmpje zag merkte ik op dat een pony van een rijmaatje van mij ook zo loopt..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 12:15

Cynthiaaapje schreef:
Achgos.. Zonde van die mooie pony.. Heeft deze aandoening toevallig ook een naam? Toen ik je filmpje zag merkte ik op dat een pony van een rijmaatje van mij ook zo loopt..

Ik weet niet of het een naam heeft, haar knieen gingen opslot zitten, het zou verholpen kunnen worden met operaties, maar dan is het nog niet zeker...

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:26

Sterkte essie! :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:11

Sterkte met het verlies van je pony maar ( en dit zul je niet leuk vinden om te horen) hier is met juist bekappen veel aan te doen, helpt dat niet voldoende dan is een hele kleine ingreep genoeg om het nog verder te verbeteren. Ik heb net een paar weken geleden een shet laten helpen aan dit probeem, gewoon op stal en de kosten vielen erg mee. Helaas dat het een shet is want daar willen mensen vaak geen geld aan uitgeven terwijl dit een probleem is wat zeer veel voorkomt bij shetlanders die koehakkig staan.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 19:28

bigone schreef:
Sterkte met het verlies van je pony maar ( en dit zul je niet leuk vinden om te horen) hier is met juist bekappen veel aan te doen, helpt dat niet voldoende dan is een hele kleine ingreep genoeg om het nog verder te verbeteren. Ik heb net een paar weken geleden een shet laten helpen aan dit probeem, gewoon op stal en de kosten vielen erg mee. Helaas dat het een shet is want daar willen mensen vaak geen geld aan uitgeven terwijl dit een probleem is wat zeer veel voorkomt bij shetlanders die koehakkig staan.

Ze is niet mijn eigen pony dus ik had er neits over te zeggen...
De eigenaar is tegen doordokteren (ik ook wel), en het was fifty-fifty dat haar baby het ook zou krijgen, het blijft zonde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:46

Sterkte.. :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:02

Eigenaar is tegen doordokteren dus hij heeft er al wat aan laten doen? Meestal is alleen goed bekappen voldoende.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 17:56

bigone schreef:
Eigenaar is tegen doordokteren dus hij heeft er al wat aan laten doen? Meestal is alleen goed bekappen voldoende.

Er is nu niets meer aan te doen helaas. Ik weet alleen dat hij de veearts heeft laten komen, niet veel meer.