1,5 jaar oud was ze en toen heb ik haar in USA gekocht, klein dapper wijffie ging in het vliegtuig en kwam aan op Schiphol, kalm alsof ze het dagelijks deed.
5 jaar lang hebben we ontzettend veel leuke dingen gedaan maar ook gewoon genoten van ' helemaal niks en er alleen maar zijn'..
Afgelopen juli liep je niet helemaal lekker maar echt aanwijsbaar was het ook niet. Verstapt dacht ik, dat had je wel vaker.
Ik ging op vakantie en je hebt heerlijk 3 weken in de wei gelopen, nauwlettend in de gaten gehouden door de oppassen of er iets zou veranderen.
Toen ik terug kwam leek je oke maar met longeren liep je toch niet helemaal fijn.
Vervolgens naar Emmeloord en daar kreeg ik het vreselijke bericht dat je HKO4 op beide voorvoetjes had en dat je collateraal bandjes ook niet in orde waren.
Met speciaal beslag is er nog geprobeerd om je een pijnvrij bestaan te geven maar je ging alleen maar slechter lopen.
Na 7 weken weer naar Emmeloord en de ijzers verwijderd. Gezien je jonge leeftijd en de diagnose was deze genetische HKO niet te stoppen.
Wat een verdriet.... Omdat de herfst zo heerlijk was ben je lekker de wei ingegaan overdag en 's nachts in je box waar je lekker kon liggen.
En toen ging het best wel snel, een drafje deed je liever niet meer...
Ik wilde je niet zo lang laten lopen dat je pijn te groot zou worden en gisteren ben je op een prachtige manier je eigen pad gegaan.
Samen met Peter, Roos (Ipsilonka) en Mariska (Boldly) hebben we je nog gruwelijk verwend met wortels, appels en veel snoep. Je genoot.
Mariska heeft nog een paar prachtige fotos van je gemaakt (zie hieronder) en toen kwam de dierenarts.
Na een sufmaker heb ik je naar je plek gelopen, daar kreeg je de finale spuit.
Met je hoofd in mijn armen en al mijn tranen op je neus gaf je een hele diepe zucht, met zoveel kracht dat het leek of je ziel vertrok,
je zakte gracieus door je benen en vertrok naar de eeuwige groene velden om pijnvrij te bokken en te galopperen..
Dag lieve, lieve meis, wat heb jij een onuitwisbare indruk bij mij achter gelaten met je prachtige diva gedrag, je lieve ogen en de zachte hinnikjes
die ik altijd van je kreeg als je mijn voetstappen of stem hoorde.
...and now you make hoofbeats in heaven...
je laatste foto's..

30 maart 2005 - 24 november 2011