Rond kwart over 5 werd onze knul getroffen door een hersenbloeding.
We waren met het eten van de paarden bezig en opeens hoor ik mijn ma schreeuwen dat het niet goed met hem gaat.
Ik vlieg naar buiten en zie hem op de grond zitten en hij kon niet meer omhoog komen.
na een hoop geprobeer en getrappel stond hij weer in de benen en stond hij hevig te trillen.
ik wist direct dat het helemaal fout zag dus heb direct een dierenarts gebeld.
Ondertussen de andere pony´s naar binnen gedaan en Storm zijn halster gehaald.
Hij werd bang toen ik hem het halster aandeed en het heeft me zeker 10 min gekost hem van de wei naar een stal te brengen, iets wat maar 10 meter was.
Eenmaal op stal heeft hij alleen met zijn hoofd tegen de muur gestaan voor steun en hij stond hevig te zweten en te trillen.
De dierenarts vertelde dat hij een hersenbloeding gehad had en toen kwam het hoge woord er uit.
Iets wat ik al de tijd al in mijn hoofd had dus ik schrok er niet eens meer van.
De buurman kwam er bij en hebben we even besproken van wat nu.
Redden was niet mogelijk maar waar laat je zo´n paard dan inslapen?
De beste plek bleek de buitenbak te zijn dus met 3 man hebben we veel moeite moeten doen hem daarheen te krijgen. Daar heeft hij 2 narcose spuiten gekregen en hij viel netjes neer zonder al te veel gekke toestanden van spartelen en slaan. Hij was direct diep in slaap en kreeg toen de overdosis waarna hij nog een hele diepe zucht liet horen en vredig in sliep.
Het is nog zo onwerkelijk allemaal. Kan het niet geloven dat mijn mooie lieve gouden knul er niet meer is.
Dag lieve Storm, we zullen je nooit vergeten en je leeft voor altijd voort in je nakomelingen.

Bryn Storm 1987 - 2011