[IM] Alweer anderhalf jaar geleden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fennee

Alweer anderhalf jaar geleden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 05:30

Maar ik weet het nog alsde dag van gisteren..

Je kon aan Esther niet zien dat ze al zo oud was, op het feit na dat ze iets magerder was... Het leek dus allemaal perfect te gaan...Tot die ene dag 15 augustus 2009. Ik logeerde denacht daarvor bij mn opa en oom , waar zij stond op hun boerderij... Mij werd gevraagd of ik het draadje even dicht wou doen zodat de koeien niet uit het land konden. Ik dacht ik kijk terwijl ik dr heen loop ook ff naar Essie, maar toen lag ze daar maar wat niets voor haar was. Ik heb het draadje dicht gedaan en ging snel naar mn oom R. om te zeggen dat dr een koe aan het kalven was. En in een rechte lijn ging ik naar Esther... Ik kwam alsmaar dichterbij, en nog steeds srond ze niet op. Ze keek me alleen maar aan, de tranen sprongen in me ogen want ik wist dat het over was met Esther dit zou haar laatste dag zijn die ze in levende lijfen heeft meegemaakt... Mn oom ging naar de koe tegen over die aan het kalven was. Toen die eenmaal afgekaft was kwam ook hij dr aan. Hij zij direct: Ik weet het Fenne, moet ik je moeder bellen of doe jij dat? Hij moest t doen van mij. En eindelijk na een uur was mn moeder dr die wist dat ze afscheid moest nemen van haar pony die ze 39 jaar heeft gehad. We zijn nog een middag bij dr geweest waarin ze zelfs weer opstond om even te eten... En toen konden wij ook even eten,het was stil aan tafel. Akelig stil. We wisten het allemaal Esther is helemaal op... We gingen weer naar haar toen en ja hoor, ze lag alweer. Ze heeft nog wat water binnen gekregen. En toen zijn mn moeder en ik nog uren bij dr blijfen zitten. En toen was het ongeveer 21.00 uur. De veearts was geariveerd... We konden nog 1 keer zeggen hoeveel we van de kleine liefe grote reus hielden en houdem. En toen blaaste ze dr laatste adem uit. Nog een poosje bij dr gezeten en toen was het tijd om naar binnen te gaan... Voor de laatste keer keken we nog even naar dr en o wat was dat een rotmoment. Die laatste aai,dat laatste kusje, dat laatste plukje haar wat je pakte , haar laatste hapje gras. Maar vooral die allerlaatste herinnering die we zouden houden van Esther...

Ondertussen kan ik het accepteren,elke dag denk ik wel even aan haar. Ze heeft me altijd zo hard laten lachen terwijl ik met dr bezig ging, het ene moment liep ze mooi door en het andere moment lag ze ineens omdat ze genoeg had van het rijden. Op die manier ben ik zo vaak van dr afgevallen...
Ze was voor mij zeker een van de belangrijkste pony's in mijn leven

Dag lieve ouwe gekker reus... Het is goed zo, maar onthoud dat wij nog steeds van je houden! We zullen je nooit vergeten,gekkie!
??-??-1970 '''''''''' 15-08-2009

Soprano

Re: Alweer anderhalf jaar geleden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:17

Hé wat erg, ze heeft wel een mooie leeftijd behaald :(:) Ik snap dat je ook al is het na anderhalf jaar nog zo veel aan haar denkt. Heb net hetzelfde met mijn paardje dat ik vorig jaar verloren ben...

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 19:21

Soprano schreef:
Hé wat erg, ze heeft wel een mooie leeftijd behaald :(:) Ik snap dat je ook al is het na anderhalf jaar nog zo veel aan haar denkt. Heb net hetzelfde met mijn paardje dat ik vorig jaar verloren ben...

Dankjewel!
Jij ook nog sterkte!
Heb trouwens een foutje gemaakt het is twee en een halfjaar geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:18

Mooi beschreven
Veel sterkte :(:)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 16:39

passieAppel schreef:
Mooi beschreven
Veel sterkte :(:)

Dankjewel! :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:50

Ze heeft een liefdevol leven gehad en jullie kunnen met prachtige herinneringen aan haar terug denken... Ze had een respectabele leeftijd bereikt maar het afscheid komt altijd te vroeg.. :(:)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 22:04

Aukelizzy schreef:
Ze heeft een liefdevol leven gehad en jullie kunnen met prachtige herinneringen aan haar terug denken... Ze had een respectabele leeftijd bereikt maar het afscheid komt altijd te vroeg.. :(:)

Klopt... Die prachtige herrineringen zou ik zeker houden... Ik heb zelfs voor mn verjaardag een schilderij gekregen van ons 2 samen liggend! Waar ik een jaar of 4 was... Zo mooi! <3

Mistral_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:07

vreselijk! sterkte met dit verlies!

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 18:37

Mistral_Love schreef:
vreselijk! sterkte met dit verlies!

Dankjewel! Ja het is inderdaad vreselijk maar ik kan accepteren! Ze heeft 39,5 jaar lang mogen genieten. Ze heeft zelf aangegeven dat ze 'op' was. Dat vind ik het mooie eraan, ze is altijd zo'n pony geweest die duidelijk liet merken wat zij dr van vond. Had ze geen zin in rijden,hup door de benen en lekker gaan liggen was het in de berm kon dr ook nog wel een hap gras bij. Had ze ook geen zin om te liggen?! Hup van stap naar galop(zodat wij dachten :oh Essie vind t wel leuk) en jahoor dan noodrem dr op en met het hoofd naar beneden...

Zo heeft ze dus ook zelf besloten dat het wel goed was geweest maar Esther zou Esther niet zijn als ze toch nog even zou staan wegstappen en jahoor! Met dr hoofd naar beneden! Om nog 1x te lanten zien hoe goed ze dat trucje wel kon :D Het gekke beestje...

Dus ja eigenlijk kan/kunnen ik/wij het wel accepteren :j