jij was o zo ondeugend, maar ook heel lief

je had een lekker eigen willetje, mischien ook een oorzaak van je dood

in je gedrag was je heel apart, ik kon veel dingen niet doen, zoals geen hoefjes optillen, geen bit in, en noem maar op. (vandaar mischien ook je naam apart

het verhaal van mijn eerste verzorgponny bij stal emelwerth
haar naam was apart emelwerth

zoals ik hier boven al beschrijf, het was geen makkelijke ponny, ze vertoonde hetzelfde gedrag als haar moeder, vandaar waarschijnlijk haar naam

ik kwam samen met mijn vriendin bij de stal waar ik nu rijd. we mochten allebei een ponny uitzoeken,

ik kreeg apart, we hadden een super leuke tijd met ze

maargoed na een jaar zei de boer dat de ponny's verkocht werden, en we anderen mochten uitzoeken. we hebben afscheid genomen van ze. en toen gingen ze martha naar frankrijk, en apart ergens in nederland weet niet waar.
een paar weken later kwam het vreselijk bericht: apart was al een paar weken onrustig ze wilde weg naar haar maatje toe, en martha had nergens last van.
toen kwam de dag: ze stond in de bak, en ze sprong over een mega hoog hek heen. veel te hoog voor haar. ze bleef haken met haar achterbeen, en viel op haar heup

jaren daarvoor had ik ook al zoiets meegemaakt, maar dan echt heel erg
mijn instructeur had een kleine ponny gekocht. hij was nog geen drie dus stond hij op een weillandje, met een andere ponny. ze waren beste maatjes van elkaar.
maar mijn instructeur had een boertje gevonden, wie een ponnie op zijn grasveldje wilde om te maaien.
zo gezegd zo gedaan we haalden de ponny op, het was al heel moeilijk om ze uit elkaar te halen. de boer was een paar boerderijen verderop dus we konden lopend met hem. hij had daar een lekker stukje gras. maar de eerste dagen merkte de boer al dat de ponny terug wilde, de ponny ontsnapte de heletijd en ging terug naar zijn vriendje.
de boer zette vanalles voor het hek maar niets hielp. totdat hij een grote zaagmachine ervoor neerzette

de ponny kon niks anders maar hij wilde weg. dus waagde hij de sprong, dit werd zijn dood. hij sprong en de zaag raakte zijn buik daardoor werd alles opengesneden, echt heel eng hij kreeg ook een inslaapspeutje
nog een paar foto's van apart (en haar maatje)