een top pony
jeroen een super bonte pony stond op mijn manege hij deed altijd super lief zijn werk en was heel eigenwijs. mijn eerste keer op hem kan ik me nog goed herineren... Yes dacht ik eindelijk op een groote pony want daar voor reed ik alleen maar op de wat kleinere. hij had al vaker bij mij in de les mee gelopen en ik wist dat hij in galop snel was. toen ik op hem ging galopperen kon ik hem niet meer houden en viel ik er bijna vanaf. maar vanaf toen wist ik dat die schat van een pony mijn lieveling was!
hij was altijd een dikkertje. maar 3 jaar nadat ik mijn eerste les op hem had gehad werd hij steeds dunner en dunner. na een tijdje kon het echt niet meer rijden en stond heel vaak in de wei of op stal. maar at dan ook niks. in de wei was hij op een een of andere manier kreupel geworden en stond dus dag en nacht in de merrie en veulen stal.(stal die extra groot is) hij had helemaal niks meer ook niet als ze hem slobber gaven.
toen heeft hij nog een tijdje in een paarden kllinkiek gestaan om te kijken of ze hem konden beter maken omdat hij nog maar 9 jaar was maar dat lukte niet meer helaas
toen is hij nog 3 dagen op de manege geweest zodat iedereen afscheid van jeroen kon nemen. en toen werd hij ingeslapen.
ik heb als laatste op die lieverd gereden een wedstrijd.
nu hij dood is mis ik hem nog altijd
nu is hij een jaar overleden en deze topic schrijf ik daarom nu.
lieve jeroen ik zal je nooit vergeten lieverd!