[IM] De groene eeuwige wei heeft een clown erbij.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

De groene eeuwige wei heeft een clown erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 20:05

Funny face..

Na 27 jaar heb je je rust meer dan verdient!

Het zat eraan te komen. Begin van de zomer werd al verteld dat je ‘kapot’ was. Toch komt het keihard aan. Je bent er niet meer. Met nog een banaan in je mond kreeg je 30 augustus je spuitje.

Ruim 10 jaar geleden werd aan mij gevraagd of ik jou wilde verzorgen. ‘kan ik dat wel’ was mijn eerste vraag. Je was zo stront eigenwijs. Je stond altijd boven aan ons manegelijstje ‘Wie gooit de meeste mensen eraf’. :+ Al heb ik geen moment getwijfeld, je hebt het mij het in het begin wel moeilijk gemaakt. Als klein meisje kwam ik trouw elke dag om je te verzorgen.
Totdat ik ziek werd. Ik moest in het ziekenhuis blijven, een hele tijd. Geen goede diagnose. Maar ik maakte mij alleen druk om jou. Wie ging er dan wandelen? Zou je er nog staan als ik terug kwam? Jij hebt mij overal doorheen gesleept. Toen ik eindelijk thuis kwam stond je in mijn tuin op mij te wachten.

Toen je 9 was ben je op manege Alblasserdam gekomen, waar je totaal 15 jaar hard hebt gewerkt. Een groot aantal jaar heb ik jou daar verzorgd. Echter werden de lessen steeds moeilijker en had je er geen zin meer in. Ik zou een bijbaantje nemen, zodat ik je kon kopen en een oude dag kon geven. Na veel overleg was het dan eindelijk zo ver.

14 augustus 2007. Je mocht met mij mee. :D Een gelukkiger mens kon ik niet zijn. Op naar het weiland en naar de boer. Je hebt daar flink de boel op steilte gezet. Je knapte zo op dat we weer zijn gaan rijden. Vooral het buitengebied hebben we onveilig gemaakt. Maar ook wandelen, longeren, fietsen, springen. Niks was te gek genoeg. Je voelde je zo happy dat we zelfs ritjes met de trailer hebben gemaakt en meerdere keren op vakantie zijn geweest. Dit was echt een prachtige tijd.

Jij helemaal happy in de wei. Dit was hoe ik je het liefst zag :+:
Afbeelding

Laatste jaar kreeg je helaas steeds meer last van je voeten. Bij de smid viel het al op. Dierenarts constateerde ernstige atrose. Ik heb het altijd geweten, maar het kwam zo hard aan. Vanaf nu geen gejak meer, maar rustige stapritjes en lekker de wei op. Toch zag ik je steeds meer achteruit gaan. Zowel de Ostheopaat als dierenarts zeiden dat je helemaal kapot was. Zowel je rug als je benen. Het was bizar dat je nog zo kon lopen zeiden ze, omdat je verschrikkelijke pijn moest hebben. Je liet nooit wat merken. Koppie omhoog en gaan! Omdat jij je hoofd nooit zou neerleggen heb ik voor je besloten dat dit het laatste zomerseizoen zou zijn. De tijd vloog voorbij en toen kwam de laatste week inzicht. Nog een keer mee de trailer in en naar het bos. Hard dat je liep, alleen de dag erna weer je voetjes ontlasten. Je had jezelf weer voorbij gelopen.

Ik wil je niet zien aftakelen en een zielig hoopje zien worden. Je hebt altijd zo hard voor mij gevochten, maar nu heb ik voor jou gekozen. Ik mag je niet houden omdat ik geen afscheid kan nemen. Ik mag niet egoistisch zijn om je te houden. Het is goed zo, je hebt je rust meer dan verdient.

Ik ben er trots op dat ik samen met jou nog 4 jaar van je welverdiende pensioen heb mogen genieten. Wat hebben wij een lol gehad. Gekke oude pony ik vergeet je nooit !!

Ps. Doe je een beetje rustig aan daarboven? Meid gedraag je je?

Mijn clown, mijn Funny Face, die mij altijd aan het lachen maakte.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SIEMxFUNNY op 31-08-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

jabbie

Re: De groene eeuwige wei heeft een clown erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:09

Mooi geschreven en bewonder en respecteer je dat je deze keuze hebt kunnen maken. Veel sterkte met dit verlies.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:10

Heel veel sterkte! Y;(

Het verlies van je maatje is altijd zwaar.
Maar al die mooie herrineringen zullen nooit verdwijnen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:13

Veel sterkte,
Wel heel fijn voor Funny Face dat hij bij jou van zijn pensioen kon genieten.
Hij heeft dan nog echt een mooie oude dag gehad.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:16

Heel veel sterkte! :(:)

Vind het knap van je dat je niet egoistisch bent geweest en voor Funny Face hebt gekozen! :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:18

sterkte!

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:20

Uit je tekst blijkt je enorme liefde voor je paardje, mooi om te lezen. Ik wens je heel veel sterkte!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 20:21

Dankjullie wel :*
Funny was altijd enthausiast genoeg, waardoor ze veel gekke en leuke dingen gedaan heeft.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:59

Wat een droompony en wat een droombaasje ben jij geweest voor Funny! Wat een geluk heeft ze gehad met jou, dat jij haar nog vier leuke jaren hebt kunnen bezorgen... Nogmaals onwijs dapper dat je deze keuze hebt gemaakt voor haar!! Het klinkt misschien afgezaagd, maar ik wens je onwijs veel sterkte de komende tijd.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:07

Wat een mooi afscheidstopic, zit met tranen in m'n ogen.
Je hebt zo met en van haar genoten, een hele mooie herinnering die niemand je afneemt.
Heel veel sterkte meid :(:) .

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 21:15

Dankjewel voor de steun Kim en Bianca.
Ik kan met een glimlach terug kijken naar de herinneringen inderdaad Bianca. :j

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:23

Ik heb zware bewondering dat je een pony die een zwaar leven heeft gehad (manegepaard = arbeid) koopt om een mooi pensioen te gunnen!!!
Betere levensloop had paardje niet kunnen hebben.
Sterkte

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:54

Jeetje meid.. dit had ik niet verwacht!!
Funny.. phoeh, dacht dat ze nog wel eventjes lekker bij jou de oude dag kon grazen.
Maar dat het zo slecht al ging, heel erg dapper dat je deze keuze voor haar hebt gemaakt..
Echt respect voor meid, ze heeft een aantal top jaren bij jou gehad!! Echt met hoeveel liefde je over haar schrijft.. heel erg mooi en zit wel een traantje weg te pinken nu..

Een dikke knuffel :(:)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:48

Fijne laatste jaren heb je haar kunnen geven! Ik vind t een dappere beslissing! Heel veel sterkte met dit verlies...

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:11

Jeetje... tranen in mijn ogen... je verhaal beschrijft een mooie en goede band met je paard. Sterkte...

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:14

nou dat heb ik ook niet vaak hoor, de tranen biggelen hier langs mijn wangen, wat een mooi verhaal en wat een goede beslissing daar heb ik zo'n respect voor. Heel veel sterkte

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:18

Ik heb in juli deze beslissing moeten nemen alleen was mijn paardje nog maar 10. De beslissing is dan simpel, maar het gemis is er niet minder om! Ik heb me vastgehouden aan het volgende:

Daarboven is geen pijn, en mijn pijn slijt wel!

Heel veel sterkte!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 07:45

Wat een mooie laatste woorden over Funny, ondanks dat ik het al wist zit ik toch weer met tranen in mijn ogen.
Je hebt het heel erg goed gedaan en daarboven gaat het onderhand een dolle boel worden met onze oudjes.
Sterkte nog meisje.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 08:40

Dank jullie wel :*

urban_hero : Gemis is er inderdaad niet minder om, maar die uitspraak ga ik onthouden.
As: ik zie het ook al helemaal voor me. Alle ouwetjes bij elkaar :)
Dankje Cynnthia :+:

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:42

mooi geschreven.... sterkte !

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:47

Een lach en een traan.....
ik kan genieten van je verhaal en hoop dat het later (ik hoop veel later) bij ons ook zo zal gaan.
Heel veel sterkte met het gemis, maar houd die glimlach op je gezicht bij het herleven van je herinneringen!
:j /3

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:53

Mooi geschreven, moest een traantje wegpinken.. vreselijk om toch afscheid te moeten nemen, maar wel een goede beslissing, houden van kan ook veel pijn doen..sterkte!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:54

Een dikke knuffel van mij voor jou.

Wat heb je een moeilijke keuze moeten maken, wat ben je dapper, een echte vriend voor Funny Face!

Groot respect!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:56

Funny? Die had ik eerlijk gezegd de eerste jaren niet zien gaan, zij lééfde haar leven echt!

Helaas zijn er vaak zaken die het leven een rare wending geven ;(

Veel sterkte met het verlies Y;(

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:03

Heel veel sterkte Siem! :+:

Je hebt de beste keus gemaakt.
Fun kon nu gaan met der oortjes naarvoren zonder al teveel te lijden.

Je bent geweldig meid, en Fun is je dankbaar :(:)