[IM] Rust zacht, ons lieve Chocolaatje...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frankaaah

Rust zacht, ons lieve Chocolaatje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 01:13

Hallo lieve mensen,

Vandaag heb ik heel vervelend nieuws tehoren gekregen en ik vind het fijn om het even van me af te schrijven, dus daarom zet ik mijn verhaal hier neer:
Gisteravond laat ben ik terug gekomen van een geweldige vakantie in Amerika en na vanochtend eerst lang uit te slapen om van de jetlag bij te komen, had ik net besloten om naar stal te gaan, toen Merel belde. Merel (Merel32) en ik rijden samen op Choco, ons kleine meisje.
In eerste instantie dacht ik dat ze gewoon belde om te vragen hoe het met me gaat, maar ze vroeg of ze even langs kon komen. Ik vond het allemaal prima en had niks door... Tot ze hier kwam en zei: Nou, zullen we even gaan zitten?
Toen kwam het hele verhaal: Choco had een week geleden een koliekaanval gehad. Zo ernsig dat ze het niet had overleefd...
BAM!
Dat was wel even een emmer koud water in mijn gezicht...
Merel vertelde het hele verhaal, over dat het vrijdag al niet goed was en dat de dierenarts er twee keer bij is geweest.
Ze had koliek, verhoging van 38,2 en een wat verhoogde harddruk, het zag er allemaal niet zo best uit, maar ze wilde nog wel lopen, dus er zat nog wat hoop in. Ze heeft toen twee keer pijnstillers gehad, maar toen ze zaterdagochtend terug kwam was het allemaal veel erger: ze had liggen rollen in de stal, waardoor ze zich overal gestoten had en ze wilde bijna niet meer op staan...
Toen de dierenarts er bij kwam en in haar mond keek, was deze al helemaal wit geworden. Het bloed uit haar tandvlees en haar mond was al helemaal weggetrokken... Ze had dus al zodanige inwendige bloedingen dat het lichaam al aan het selecteren was waar het bloed wel of niet heen moest. Op dat moment hebben ze besloten haar in te laten slapen. Een moeilijke beslissing, maar op dat moment waarschijnlijk de enige goede.

Choco is 4 jaar oud geworden en sinds begin dit jaar bij ons...
Veel te kort, maar we hebben met z'n 3en een prachtige tijd gehad

Afbeelding

Afbeelding
In de korte tijd hebben we hard ons best gedaan om haar op te knappen, hoewel ze (wat we ook probeerden) niet echt dikker wilde worden

Afbeelding

Afbeelding
Merel en Choco samen

We gaan je missen lieve Choco!

DiFa

Re: Rust zacht, ons lieve Chocolaatje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:04

Heel veel sterkte. Wat een afschuwelijk rot bericht als je terug komt van vakantie.
Zo jong nog.
Heel veel sterkte.

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:09

heel veel sterkte met dit verlies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:29

wat naar dat je geen afscheid hebt kunnen nemen zo! veel sterkte!

Synnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:35

Sterkte met dit verlies!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:47

Wat afschuwelijk, zo jong nog.. Ik wens je heel veel sterkte! :(:)

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:46

aah gatver ,afschuwelijk. Ik wens je heel veel sterkte met dit plotselinge bericht. Lijkt me als donderslag bij heldere hemel...

frankaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 15:46

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Het is fijn om het even van je af te schrijven en ook om zulke lieve berichten te lezen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:32

Heel veel sterkte voor jou en natuurlijk ook voor Merel. Dat is inderdaad een heel naar bericht als je thuis komt. Verdrietig dat je geen afscheid hebt kunnen nemen van Choco... Sterkte :(:) Wat was ze nog jong, wat oneerlijk is het soms toch.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:36

Jeetje, wat een vreselijk nieuws zo na je onwijs fijne vakantie in Amerika (als afleiding, waar was je heen geweest?) Wat zal het moeilijk zijn geweest voor de mensen die hier waren om te besluiten niets te zeggen tegen je tot je terug kwam en je nog lekker te laten genieten van je vakantie. Heel heel veel sterkte voor jullie allebei, ze was nog zo jong!

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:01

Aaah wat een nare thuiskomst van je vakante!! :(:) Heel veel sterkte!

frankaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 22:09

We zijn naar het westen van Amerika geweest, naar de Rockey Mountains, Yellowstone, Glacier Park e.d.
Ik ben ook heel dankbaar dat ze me niks hebben gezegt toen ik op vakantie was, want ik was waarschijnlijk nog in staat geweest het eerste vliegtuig terug te pakken... en daar had ik niks mee opgeschoten, daarmee had ik alleen m'n vakantie verpest. Wat ik inderdaad wel heel lastig vind is dat ik geen afscheid van haar heb kunnen nemen...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:16

Jeetje, wat een vreselijk nieuws, sterkte.

Heel fijn dat Merel je niet op vakantie heeft gestoord, veel had je van daaruit niet kunnen betekenen. Ik denk dat ze je het zo op de beste manier kon mededelen.

Sterkte voor jullie allebei, 4 jaar pas..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:21

och wat jong! |(
Wat vreselijk triest!(ik moet eerlijk zeggen dat ik haar er op de meeste foto's niet echt gezond vind uitzien,misschien was er iets aan de hand?)

frankaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 11:27

Weetje... Achteraf ga je allemaal dingen verzinnen van:
Hadden we het kunnen zien aankomen, omdat ze niet dikker werd, omdat het rijden misschien niet zúlke grote vooruitgangen maakte als eigenlijk zou moeten?
Maar omdat ze eigenlijk alleen maar er op vooruit is gegaan sinds ze hier is en het lijkt alsof het allemaal beter en beter wordt, zie je dat op het moment zelf niet. Het rijden ging nu net zo goed dat we over wedstrijden aan het nadenken waren en we hadden het idee dat ze ook langzamerhand iets aankwam...
Maarja, achteraf is altijd makkelijk praten...

merel32

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:06

Bedankt voor jullie lieve berichtjes ik had net een bericht hier geplaatst en zie dat Franka ook al wat heeft geschreven.

merel32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:30

Getsie, alweer een jaar geleden maar als ik dit lees rollen de tranen weer over mijn wangen...... Ik mis je nog steeds lieve Choco!