Het is allemaal zo snel gegaan, zo plotseling... Zo moest je van de 1 op de andere dag worden ingeslapen. En wat was het moeilijk, wat deed het me veel pijn. Gelukkig is het beter zo en rust je nu zacht. Ik ben zo blij dat je na je dood nog iets van je hebt laten horen, en daar zal ik je altijd dankbaar voor zijn. Nooit heb ik geweten dat een paard dood kon gaan aan een ontstoken geslachtsdeel, wat uiteindelijk toch een tumor bleek te zijn. We wilden net fanatiek beginnen met lange lijnen, wat al ontzettend goed ging, het wijken ging ook steeds beter. Helaas heb ik niet meer met je kunnen werken, en heb ik je 1 jaar gekend, waarin je mijn beste maatje bent geworden. Alles deed ik voor je, zolang jij maar gezond was. Ik heb er vrede mee dat je nu zachtjes rust, maar ook ontzettend veel verdriet omdat ik je zo mis. Gelukkig kan ik nog altijd naar onze foto's terugkijken. Het liefst wil ik naar je toe maar ik moet beseffen dat je er niet meer bent. Al mijn tijd stopte ik in je, en al mijn liefde. Gelukkig heb je nog lang mijn lieve paardje kunnen zijn, ondanks de problemen die we in het begin hadden met je dominantie. Alles heb ik eraan gedaan om je gezond te krijgen, maar als niks meer lukt is er nog maar 1 oplossing.
Overleden op 06-07-'11, Pipo heeft 20 jaar mogen worden.