vandaag is het alweer 2 maanden geleden dat ik jou voor het laatst heb gezien. Ik mis je, ik begin het pas sinds kort te beseffen.
Met de proefjes rende je altijd de bak uit, die keer met dat kleine meisje erop. Dat herinner ik me nog zó goed. Je sprong de bak uit en toen kwam ik net de andere bak in, toen je mij zag kwam je in volle galop op me afgerend. Je hebt dat ook een keer bij mij gedaan, de bak uit gerend tijdens mijn proef. Je kon er niet veel aan doen, je had gewoon veel te veel energie. Je hebt me verder de hele dag niet meer aan durven kijken. Normaal als ik je naam riep keek je gelijk naar me , maar nu draaide je je om.
Hoe vervelend je soms ook was met rijden, zo lief was je op stal. Nog elke avond herinner ik dat ik jou altijd een kus op je voorhoofd gaf, op je neus vond je niet leuk. Ik heb je een paar trucjes geleerd, die deed je alleen bij mij.
Toen je weer voor de zoveelste keer kreupel was, moest ik op andere paarden mijn les gaan rijden. Ik zag aan je dat je het vreselijk vond om mij met andere paarden te zien. Aldoor als ik een ander paard uit zijn stal haalde draaide jij je om en keek niet meer tot de les af was, en het paard weer op stal stond.
De eerste keer dat ik op je reed viel ik er gelijk af, dat was met springen en dat vond je heel moeilijk. Je zette 3 meter te vroeg af en daar had ik niet op gerekend. Toen werd ik gelanceerd en viel ik, daarna ben ik er gelukkig nooit meer afgevallen.
Ik weet nog de keer, dat ik echt heeeeeeeel erg trots op je was (ben ik sowieso). Je vond de springbak altijd heel erg eng, en dat was nou net de plek waar ik moest uitstappen omdat de andere bakken bezet waren. Ik dacht; Ik loop er wel een paar rondjes naast. Maar je was na 2 rondjes al zo braaf dat ik gewoon opstapte. Wel met lange teugel, anders ging je rennen. Ik zag een balk liggen, en jij was altijd doodsbang voor die dingen. Ik stuurde je er alleen heen, zonder aan te drijven oid. en je stapte er uit jezelf over. Dat was nogal wat, twee overwinningen op één dag.
Ik heb nog zoveel meer herinneringen, maar dit moest ik even van me afschrijven.
Lieverd, ik mis je en ooit zal ik je weer zien

Knuffels van je baasje