Ik wou jullie eventjes het verhaal van mijn superlieve en superbrave shetlander Spirou vertellen.
Spirou heeft 2 jaar geleden wormen in zijn bloed gekregen. Wij hadden hem tijdig ontwormt en de dierenarts zei dat bloedwormen ook niet met gewoon ontworm middel weggehaald konden worden. Hij gaf hem een spuit en wij moesten hem elke dag 2 keer medicijnen geven. Een paar weken later kwam de dierenarts terug en zei hij dat het stilletjes aan beter werd. Toen lieten we hem na de winter terug buiten op de wei zoals altijd. Daar kende hij zijn weg niet meer en liep hij overal tegenaan. Toen lieten we de DA weer komen en zei hij dat Spirou blind was en een hersentumor had gekregen :'( ... We moesten hem elke dag spuiten geven want hij was al te oud voor te opereren. Hij was 26 opzich nog niet zoooo oud is, maar hij was verzwakt door de (toch wel te zware) medicijnen. Vorig jaar op Paasdag hebben we hem een spuitje moeten geven omdat hij niet meer kon opstaan en met zijn hoofd alle kanten op zwaaide. Het was héél erg om te zien en mijn hart brak toen in 1000 stukjes. Ik mis hem nog steeds héél erg ookal heb ik nu 2 nieuwe pony's. Spirou, je zal voor altijd in mijn hart blijven, ik zal je nooit vergeten allerliefste pony van mij