[IM] een jaar geleden.... dag goldy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldy

een jaar geleden.... dag goldy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 12:23

goldy.....

in t najaar van 2003 komen er nieuwe pony's op de manege op gekocht van een manege die stopte, de pony waar ik op reed was net weer terug gegaan naar les cheveaux in buinen dus nieuwsgierig ging ik kijken of en een flinke pony bijzat waar ik op zou kunnen rijden.

helaas waren t allemaal kleinere pony's...... een vosje maakte een beetje geluid niet echt een hinnek maar wel een geluidje dus ik aaide haar, ze was dr nog maar net en was wat onrustig t aaien maakt haar iets relaxder.

verbaasd was ik dat ik na 2 weekjes ingedeeld was op haar maar goed toch t zadeltje erop gelegd en hoofdstel aan gedaan ze vond alles best stond lekker te soezen en deed dr oogjes amper open.

tot ik m'n voet in de beugel deed om op te stappen t knopje ging om en ze ging van start!
heerlijk diertje om te rijden en ja ik was aan de lange kant maar ik weeg niet veel dus ik reed altijd op haar!

in mei 2004 mochten ze de wei op!
helaas ging t niet goed en kwam Goldy op 3 benen de wei uit gelijk naar de kliniek en daar werd t beentje in t gips gezet.
na 4 weken moest t gips er af t was gaan broeien en had een flinke smet wond onder t gips veroorzaakt.
speciaal ijzertje gekregen van de smid zo moest t verder genezen.

na 7 maanden terug naar de kliniek voor foto's ter controle.
helaas was er minder goed nieuws t beentje was genezen maar er was ook op dat beentje artrose gekomen.
dat maakte haar niet meer geschikt voor manegewerk!

gelukkig mocht ze wel tegen slachtprijs bij mensen met pensioen gaan.
met alle manegeklanten hebben we meer dan genoeg geld in gezameld om haar en haar vriendinnetje pensioen te kunnen geven!

5 jaar heeft goldy van haar pensioen kunnen genieten!
met regelmaat ging ik bij haar kijken hoe het met haar ging.

en wat deed ze t liefste? werken!!! als je dr opzadelde stond ze te soezen maar nog steeds ging ze van start als je op wilde stijgen!
intensief rijden deden we niet meer maar lekker los drafen en lekker stappen om haar soepel te houden en zo nu en dan een ritje door t bos vond ze heerlijk!

op 13/6/10 vandaag een jaar geleden kwam t telefoontje.....
goldy is niet meer ze had longontsteking gekregen en na 2.5 dag was de antibiotica nog niet aangeslagen en gezien haar leeftijd (32) wilde ze haar niet meer naar de kliniek brengen.

in de wei is ze met al haar weide vriendjes en haar baasjes die de laatste jaren heel goed voor haar hebben gezorgd heel rustig in geslapen!

met een goed gevoel kijk ik terug dat we met z'n alle voor goldy haar pensioen hebben kunnen zorgen!
dankbaar dat ik altijd bij goldy mocht komen kijken tijdens haar pensioen.
maar ook wat ik van die ouwe dibbes heb mogen leren tijdens haar korte verblijf op onze manege!

galopeer maar lekker over de eeuwige groene weides goldy! je hebt t verdient na je manege cariere!!!

TheHorseInn

Re: een jaar geleden.... dag goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:32

sterkte :(:)

goede keus gemaakt door die mensen!

ook super dat jullie geld hadden ingezameld!

Mo1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:52

Ik heb Goldy nog wel gekend. Klopt het dat ze op de Goudsehout stond?

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 16:57

Mo1985 schreef:
Ik heb Goldy nog wel gekend. Klopt het dat ze op de Goudsehout stond?

ja dat klopt!!
grappig dat je dr uit t verhaal herkend!

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 16:58

TheHorseInn schreef:
sterkte :(:)

goede keus gemaakt door die mensen!

ook super dat jullie geld hadden ingezameld!

dankje!

ik vind ook dat ze de juiste keuze hebben gemaakt niet gelijk t einde maar toen goldy aangaf t is genoeg geweest niet door modderen maar voor t dier kiezen!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:30

sterkte! :(:)