[IM] Na 18 jaar heb ik je moeten laten gaan mijn schat....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mirtje27

Na 18 jaar heb ik je moeten laten gaan mijn schat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 14:46

Hallo allemaal,

Pff wat is het moeilijk om in memoriam een topic te openen.

18 jaar geleden kwam je in mij leven en wat was ik blij met je.

Je was heerlijk eigenwijs.... Als we een rondje gingen en jij dacht we gaan rechts af het korte rondje en ik wilde rechtdoor ging je gewoon lekker stilstaan en veroerde je je niet..... Als ik dan ging aandrijven ging je gewoon achteruit lopen. Uiteindelijk gaf je mij dan toch mijn zin en ging je toch maar rechtdoor geweldig.

In de bossen in galop de heuvel op vond je ook zo geweldig heerlijk vond je dat. In stap vond je maar niks aan zodra we gingen draven werd je vrolijk. Nooit ben ik bang op je geweest, ook al ging je nog zo hard wij waren gewoon samen 1.....

Tussendoor zijn we nog een keer van stal verhuist. Je stond daar in een heerlijk groot land met veel paarden. 1 zomer kwam er een minipaardje bij en oh wat was je daar gek op..... Ik haalde je een keer uit het land om te gaan rijden. We waren door het hek en liepen richting stal, opeens draai je je om en vlieg je terug naar het land.. Ik denk die staat voor het hek, want het was een groot ijzeren hek. Kom ik daar aangerend sta je met touwtje en al in het land bij je kleine vriend...... zo lief....

Toen je ongeveer 25 was ging het rijden niet meer en mocht je lekker van je pensioen genieten.... Dat vond je helemaal niet erg...... Lekker in het land staan met je vriendje naast je. Je zag er nog prachtig uit en had nog genoeg energie...

Nu het laatste jaar ging je snel achteruit. Van de winter ben je een paar keer door je benen gezakt en had je veel moeite met opstaan.

En toen kwam het moment dat ik de keus voor jou moest maken. Pfff wat is dat moeilijk zeg. Ik zag je vrolijke koppie en dacht ik kan jou helemaal niet missen, maar ik wil ook niet dat je pijn hebt en straks een lijdensweg krijgt. Heb uren bij je in het land gezeten en zag dat je het op veel momenten moeilijk had met lopen. Voor mij probeerde je je goed te houden maar zag aan je dat het kaarsje langzaam uit ging. Op de warme dagen had je door je zomereczeem het ook moeilijker. Dus ik moest voor jou de keus maken en snel.

Vorige week zondagavond ging het dan gebeuren. 's middag filmpje gemaakt en nog lekker gepoetst, je een lekker stuk gras laten eten en dan loop je 's avonds voor het laatst je land in en dan kom je nog zo vrolijk naar me toe. Wat er toen door me heen ging vreselijk.... Maar bleef in mijn hoofd zeggen aan je lieverd denken.

En toen was het klaar, oh wat heb ik gejankt en nu nog steeds. je vriendje wist ook niet wat er gebeurde, ze heeft wel goed afscheid van je kunnen nemen....

Ik mis je iedere dag meer en meer..... kan me niet voorstellen dat ik je niet meer zie. In mijn gedachte zie ik je de hele dag voor me. En ben je bij me......

Gelukkig heb ik prachtige foto's van je en een mooi armband en ketting laten maken van je staart...

Je mocht bijna 31 worden......

Lieverd zal je nooooit vergeten en love you forever..... XXX

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aylatje

Re: Na 18 jaar heb ik je moeten laten gaan mijn schat....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:47

Heel erg veel sterkte met dit grote verlies! Y;(

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:48

heel veel sterkte met dit verlies Y;(

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:48

sterkte !! lijkt me vreselijk moeilijk als je hem zo lang hebt gehad :(:)

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:53

Heel veel sterkte met dit grote verlies, een vriendin van me heeft afgelopen jaar precies hetzelfde meegemaakt!
Het zo moeilijk om afscheid te nemen zeker als je al zo lang samen bent geweest....... :(:)

paardenlovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:59

heel heel erg veel sterkte met dit verlies. sneu voor iedereen! fijn dat je zo'n mooie tijd met hem had gehad. Y;(

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 15:08

Dank jullie wel, het is echt vreselijk om haar te moeten missen.... Telkens het lege land als ik bij Jody (mijn andere paard) kom....

Het is niet te beschrijven hoeveel pijn het doet.

Bij het inslapen was ze heel snel weg, bij het eerste spuitje leek ze al weg te zakken, dus ze was er wel aan toe. Dat is wel een geruststellende gedachte....... Dat ze niet heeft gevochten tegen de spuitjes.....

cooper4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:13

Sterkte!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:15

heel veel sterkte

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:17

Ik leef met je mee :(:) Heel veel sterkte :(:) :(:)

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:26

Y;( Sterkte.. Het lijkt me zelf vreselijk om een pony te verliezen die je al zo'n lange tijd kende.. :(:)

Joejoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:27

Sterkte

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:06

Een moeilijke, maar dappere beslissing heb je gemaakt.
Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verdriet en de leegte die is achter gelaten. :(:)

MisZ_FayeNna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:36

sterkte!!

birrie1709

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:37

Sterkte Y;(

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:40

Heel veel sterkte. Ik weet precies hoe je je voelt. Wat een verschrikkelijke pijn als je na zolang samen te zijn geweest, je maatje moet missen die je niet missen kan. Mijn maatje Ronny heb ik laten inslapen na 25 jaar en hij is 33 geworden. Ik mis hem nog steeds en denk vaak met een brede glimlach nog aan hem terug.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:55

Heel veel sterkte.. Het is bijna net het verhaal van mijn paardje.. Wat een supermooi koppie had je paardje..

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 18:06

Super bedankt voor jullie reactie's..... Uppojono idd lijken onze verhalen erg op elkaar. Voor jou ook nog heel veel sterkte. Ik heb het gevoel of het gemis met de dag erger wordt...

Ze had zeker een mooi koppie dat zie ik ook nog zo voor me. Kon het me ook nooit voorstellen hoe Het is zonder haar en nu is het echt zo.....

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:39

Heel erg veel sterkte!

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:14

sterkte met het verlies van deze knapperd :(:)
wat een lief hoofdje heeft ze :)

_killerbee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:39

Sterkte met dit grote verlies.
Een mooie leeftijd heeft ze wel behaald.