Pff wat is het moeilijk om in memoriam een topic te openen.
18 jaar geleden kwam je in mij leven en wat was ik blij met je.
Je was heerlijk eigenwijs.... Als we een rondje gingen en jij dacht we gaan rechts af het korte rondje en ik wilde rechtdoor ging je gewoon lekker stilstaan en veroerde je je niet..... Als ik dan ging aandrijven ging je gewoon achteruit lopen. Uiteindelijk gaf je mij dan toch mijn zin en ging je toch maar rechtdoor geweldig.
In de bossen in galop de heuvel op vond je ook zo geweldig heerlijk vond je dat. In stap vond je maar niks aan zodra we gingen draven werd je vrolijk. Nooit ben ik bang op je geweest, ook al ging je nog zo hard wij waren gewoon samen 1.....
Tussendoor zijn we nog een keer van stal verhuist. Je stond daar in een heerlijk groot land met veel paarden. 1 zomer kwam er een minipaardje bij en oh wat was je daar gek op..... Ik haalde je een keer uit het land om te gaan rijden. We waren door het hek en liepen richting stal, opeens draai je je om en vlieg je terug naar het land.. Ik denk die staat voor het hek, want het was een groot ijzeren hek. Kom ik daar aangerend sta je met touwtje en al in het land bij je kleine vriend...... zo lief....
Toen je ongeveer 25 was ging het rijden niet meer en mocht je lekker van je pensioen genieten.... Dat vond je helemaal niet erg...... Lekker in het land staan met je vriendje naast je. Je zag er nog prachtig uit en had nog genoeg energie...
Nu het laatste jaar ging je snel achteruit. Van de winter ben je een paar keer door je benen gezakt en had je veel moeite met opstaan.
En toen kwam het moment dat ik de keus voor jou moest maken. Pfff wat is dat moeilijk zeg. Ik zag je vrolijke koppie en dacht ik kan jou helemaal niet missen, maar ik wil ook niet dat je pijn hebt en straks een lijdensweg krijgt. Heb uren bij je in het land gezeten en zag dat je het op veel momenten moeilijk had met lopen. Voor mij probeerde je je goed te houden maar zag aan je dat het kaarsje langzaam uit ging. Op de warme dagen had je door je zomereczeem het ook moeilijker. Dus ik moest voor jou de keus maken en snel.
Vorige week zondagavond ging het dan gebeuren. 's middag filmpje gemaakt en nog lekker gepoetst, je een lekker stuk gras laten eten en dan loop je 's avonds voor het laatst je land in en dan kom je nog zo vrolijk naar me toe. Wat er toen door me heen ging vreselijk.... Maar bleef in mijn hoofd zeggen aan je lieverd denken.
En toen was het klaar, oh wat heb ik gejankt en nu nog steeds. je vriendje wist ook niet wat er gebeurde, ze heeft wel goed afscheid van je kunnen nemen....
Ik mis je iedere dag meer en meer..... kan me niet voorstellen dat ik je niet meer zie. In mijn gedachte zie ik je de hele dag voor me. En ben je bij me......
Gelukkig heb ik prachtige foto's van je en een mooi armband en ketting laten maken van je staart...
Je mocht bijna 31 worden......
Lieverd zal je nooooit vergeten en love you forever..... XXX