Zondagavond liep mijn jaarlinger Nayeli niet helemaal lekker, maandag kwam de veearts toch maar ze konden haar niet te pakken krijgen.
Advies was wel haar van het land te halen zodat goed gekeken kan worden hoe en wat.
Vandaag in stal gezet en zag er echt niet lekker uit, daarom ook meteen afspraak voor vandaag gemaakt bij de kliniek.
Na 2 tellen was de diagnose ataxie al gemaakt, het was ook overduidelijk. Waardoor is niet helemaal duidelijk maar hoogstwaarschijnlijk heeft ze een koprol gemaakt in het weiland.
In totaal heeft het onderzoek en wachten op uitslagen etc meer dan 3 uur geduurt, mijn knappe jonge merrie die niets gewend is heeft geen kik gegeven en heeft netjes staan wachten op wat er komen ging.
Na nog meer testen en foto's is er wel duidelijk geworden dat het heel ernstig is. Er kan behandeld worden maar kans op herstel is nihil.
Ik heb dan ook besloten om morgen een eind aan haar leiden te maken, ze zal worden ingeslapen.
Eerst krijgt mijn dochter de mogelijkheid om afscheid van haar te nemen en daarna is het zover.
Het is zo onwerkelijk, zondag nog dromen over de mooie toekomst samen en dan 2 dagen later de beslissing moeten nemen om in te laten slapen..
Dag lieverd, het ga je goed...