[IM] bijna 11 jaar samen, nu zonder jou Chester

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Chessiej

bijna 11 jaar samen, nu zonder jou Chester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 22:01

21 maart 2011, het is 2 maandjes geleden, maar ik weet het als de dag van gister nog dat ik jou moest laten gaan..
Afbeelding
Afbeelding
Chester, mijn Chester..
5 Juli 2000, de dag dat ik jou kreeg, ik zal het nooit vergeten.
We gingen naar een stal en daar stond jij, ik was opslag verliefd! We gingen naar nog meer pony's kijken maar jij had gelijk mijn hart gestolen, liefde op het eerste gezicht!!!
Daarna mocht ik op je rijden, je was zo lief en dat voor een 3 jarige die pas ingereden was. Daar zat ik dan, 11 jaar en zo trots als een pauw!
Aantal dagen later werd jij gebracht op stal, je was 1 bonk adrenaline. We zetten je op het land en je ging helemaal uit je stekker!

Daarna begon de "ellende", je was aan het puberen dus je was lekker dwars en stond te steigeren, bokken en je gooide iedereen eraf. Op een gegeven moment was je zo "ontspoord" dat ik bang van je werd.. Ik zat er over na te denken om je te verkomen maar gelukkig hebben een aantal meiden op stal mij geholpen.
Op een gegeven moment was ik de enige nog wie je vertrouwde en er ontstond een band tussen ons die nooit meer weg is gegaan. We werden maatjes en samen konden wij alles aan!

Zoveel mooie momenten gehad maar ook veel droevige momenten. We zijn verhuist van stal en je werd rustiger gelukkig!
We konden heerlijk samen naar buiten enz.. Totdat je op een dag kreupel werd. Eerst je voorbeen en toen je achterbeen.
15 keer hebben wij de kliniek gezien, zoveel ups en dows maar samen zijn wij er bovenop gekomen!

Toen kwam ineens Mattie een shetlander. Hij moest bij een vriendin van stal weg en heb ik hem gekregen. Dit was voor ons beide heel erg wennen want ik moest ineens mijn tijd en aandacht gaan verdelen wat jij niet altijd accepteerde maar na een poosje raakte je aan Mattie gewend en werden jullie vriendjes!
Afbeelding
Maar ooh ooh Ches, wat had jij af en toe toch lompe actie's. Elke winter lag je wel een keer in de sloot waardoor je een bekende was geworden bij de brandweer omdat hun jou er af en toe is uit moesten halen.
Je had dagen dat je alles eng vond zoals je eigen schaduw, witte herders(andere herders niet haha) en winkelwagentjes enz.. en er waren dagen dat het je allemaal niks kon schelen.

Je heb me er wel is afgegooit waarbij ik me kaak kneusde en problemen kreeg met me rug maar nooit kon ik lang boos op je blijven want die lieve en eigenwijze ogen die me aankeken maakte me weer aan het lachen!

Tja zo kan ik nog wel even doorgaan, je bent nog steeds me alles, me leven, me maatje en me held!

Helaas werd jij slachtoffer van de rotziekte hoefbevangenheid. Ik heb alles geprobeerd en je hebt zelfs nog 3 weken in de kliniek gestaan om te kijken wat hun eraan konden doen. Helaas heb ik je daar moeten laten.
Het ging met ups en downs, dan weer 1 stap vooruit, dan weer 2 stappen terug.
Op een dag zag ik dat je niet meer kon en hebben we een heel gesprek gehad met de dierenarts en heb ik het besluit gemaakt om jou te laten gaan. Ze konden niks meer doen en je werd maar niet beter.
Ik hou teveel van je om je met pijn te laten leven en heb ik besloten om je de volgende dag (maandag 21 maart) in te laten slapen.
Maandag 21 maart, de dag dat Setje jarig is(vriendin die op 16 jarige leeftijd is overleden). Ookal geloof ik niet, jij ging naar Setje.. Setje was altijd dol op jou!!

Bijna 11 jaar zijn wij samen geweest, je bent nog steeds mijn nummer 1!!!
Helaas mocht je maar 13 jaar worden..
Lieve lieve Ches, slaap zacht..
Nog elke dag mis ik je!!
Uit het oog maar echt nooit uit het hart!!

Hier een aantal foto's van onze laatste dagen/uren samen..
Afbeelding
Afbeelding

Laatste uurtjes samen;
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Chessiej op 11-05-11 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:03

wat verschrikkelijk, het is zo moeilijk. Maar ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt voor je pony.
Ik weet hoe jij je voelt, heb mijn pony ook moeten laten gaan heel veel sterkte ! Y;(

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:05

Meissie toch, heel veel sterkte met het verlies van je maatje en je held...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:06

Jeetje wat erg, sterkte meid!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:06

eind vorig jaar moest ik een zelfde keuze maken........
Het blijft nog voelen als gisteren.

jij kreeg 11 jaar samen met je maatje.....koester die zodra je dat kan.....

sterkte

Chessiej

Re: bijna 11 jaar samen, nu zonder jou Chester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 22:09

Dank jullie wel voor de lieve reacties!
De 11 jaar koester ik zeker! 11 mooie jaren in me leven..
Heb altijd gedacht dat hij oud ging worden bij me en dat denkt iedereen en met zo'n moment word je ineens weer met beide benen op de grond gezet..

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:15

Hou je taai meid, je hebt de juiste keuze gemaakt. Zeer herkenbaar denk ik voor elke paardenliefhebber !!

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:15

Veel sterkte ik weet wat je doormaakt.
je hebt een goede keuze gemaakt.
vele groeten

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:36

Heel veel sterkte met dit zware verlies. :(:)

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 21:06

Dank jullie wel voor weer de lieve reacties!
Lucht toch op om het even van me af te schrijven :)

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:14

ach meis wat vreselijk dat je hem moet missen,aan de foto,s te zien hadden jullie zo,n band,hoefbevangenheid is iets heel ergs.hij zal je dankbaar zijn dat hij geen pijn meer heeft,maar vdat maakt het gemis er niet minder om.ik wens je heel erg veel sterkte met dit zware verlies.

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:36

Op de foto's is wel te zien dat jullie een hechte band hadden. Heel veel sterkte in deze rot tijd :(:)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:47

Gecondoleerd! Sterkte hé, wat een rotziekte....

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 14:44

Weer bedankt voor jullie reacties!
Ik moest vandaag nog even bij de kliniek zijn voor verzekeringspapieren. Wat is dat confronterend zeg. Ben ook huilend weg gereden...

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:50

Heb je net nog gesproken maar ik ga het toch weer zeggen:
Respect voor jou meid, je hebt de juiste beslissing gemaakt op het moment dat het écht nodig was.
Uit liefde gekozen voor je maatje, ik weet hoeveel hij voor je betekend :(:)
Jij hebt hem van de pijn verlost, en daar zal hij je dankbaar voor zijn..

Een o zo bijzondere pony met een gouden karakter
een boef die ieders hart gestolen heeft.. }>
Onze Johny Bravo aka waterrat, hij zal noooit worden vergeten..
En wat ben ik blij dat ik hem heb mogen kennen :+:

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:50

heel bjzonder hoe je over hem schrijft, sterkte

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:55

Heel veel sterkte ;(

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 17:51

@ArlandoO; Jij bedankt voor alle steun die jij me geboden heb en nog steeds biedt!

Wat Ches en ik hadden was speciaal, veel dingen meegemaakt en zo'n band opgebouwd in al die jaren.. Al was er wat dan wist hij het wel leek het vaak.. Kwam dan kroelen en daarna lekker frunniken met zijn lip in mijn haar enz.. Pff mis hem nog elke dag!

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:19

Lieve Elianne

Ik weet hoe erg belangrijk deze pony voor jou was! Altijd kon je bij hem terecht. En het was een geweldige pony. Buitenritjes waren altijd leuk met hem. Vergeet nooit meer met hem dat boodschappenkarretje op het ruiterpad. Keihard afremmen... en ja hoor... daar lag ik.Of het leuke bruggetje bij verduijn. Maar ook jij... hebt zoveel met hem doorstaan. Hoe alles ook gelopen is de afgelopen jaren, je moet weten dat ik dit echt verschrikkelijk vind voor jou! Maar ook weet ik dat jij alles maar dan ook alles voor Ches over had! Maar je moet weten, Ches zit altijd in je hart!