Yasmir is inmiddels al een aantal jaren dood, maar ik wil het toch eventjes met jullie delen.
Yasmir was jaren lang mijn verzorgpony en mn allerbeste maatje. Het was een kleine bruine pony met een melkmuil. Ik heb met hem mn allereerste wedstrijdjes gereden.
Helaas moest ik door omstandigheden stoppen met Yasmir. En ik heb hem toen 3 jaar niet meer gezien.
Uiteindelijk moest ook Yasmir met pensioen. Naast mijn huis had ik een landje met twee shetlanders waar hij zn laatste jaar gelukkig en wel heeft gesleten.
Maar op een dag werd alles anders. Ik kwam in het stalletje en riep zn naam. Aan de manier van hinniken wist ik dat et fout was. Ik opende het hek en liep de stal in. Yasmir lag op de grond. Ik dacht dat hij koliek had, dat had hij wel vaker gehad. Ik belde de dierenarts maar die had nog een spoedgeval. Twee uur hebben we moeten wachten. Samen hebben we gevochten om hem overeind te krijgen, maar zonder succes.
Ik ben toen maar bij hem op de grond gaan zitten, en heb zn hoofd op mn schoot gelegd. Hij werd meteen rustiger. Eindelijk kwam de dierenarts. Hij constateerde echter dat dit geen koliek was, maar een hart probleem, waardoor zijn oude en zn voedingsrijke bloed vermenge en wat dus koliek kon veroorzaken of gewichtsstoornissen. Ik heb dit nooit geweten, en ik voel me er nog schuldig over.
De dierenarts vond het het beste om hem te laten gaan. Hij heeft de hele tijd met zn hoofd op mn schoot gelegen. Tot het einde aan toe.
Maar hoe rot dit ook is geweest, ik heb prachtige herinneringen aan hem. Die zal ik voor altijd koesteren. Om mijn pols draag ik al 10 jaar het armbandje van zn staart. Ik mis je vriendje!
Heb je misschien een foto? Ik ken ook een Yasmir die nu dood is.
winx1991
Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-11 16:26
ja ik heb ergens wel een foto denk ik. hij was iig bruin met een enorm wit hoofd en een arabier kruising hij heeft een groot deel van zn leven op manege de jong gestaan