je was een topper voor iedereen!
ik heb mijn vertrouwen op je terug gekregen, door jou spring ik weer!
door jou heeft mijn nichtje eindelijk haar droom kunnen vervullen! ze is gehandicapt en ze wou heel graag op een paard zitten maar aangezien haar ouders het niet konden betalen hebben we haar op hem gezet!
met jou was mijn hele leven compleet!
ik reed je al 3 jaar en in die 3 jaar hebben we zoo veel meegemaakt! dat we soms al dachten dat je op dat moment weg van de wereld ging maar altijd kwam je weer terug met dat koppie net als je wou zeggen is er iets gebeurt?
12 jaar en nog steeds een gedachte van een 4 jarige!
springen was je aller grootste hobby!
we hebben gestreden gevochten maar ik had je belooft als dit nog 1 keer zou komen in die 2 jaar liet ik je inslapen
die dikkedarm onstekingen die vraten zoo erg aan je! dat zag je gewoon
in de 2 jaar heb je 5 keer z'n aanval gehad zelfs heb je 1 jaar in de kliniek moeten staan omdat het er niet beter op werd...
toen heb ik gezegt nog een keer en het is goed geweest jonge je mag geen pijn meer lijden!
omdat moment toen ik dat zei kwam je er weer boven op! begin januari dit jaar mocht ik eindelijk weer met je aan het werk!
een droom kwam uit!
eindelijk weer op mijn grote reus van 176
het ging zo goed dat ik weer alles met je mocht doen we gingen weer op wedstrijd en niet zonder suc6!
vorige weekend 2x 1ste in het Z
ik hoefde je maar naar die hindernis te sturen en je sprong het!
je gaf mij zooo veel vertrouwen
maar helaas kwam er weer een vervelend nieuwtje
ik was vanmorgen nog bij je geweest je stond lekker te eten dus ik dacht oh dan ga ik even naar mijn eige paardjes
naa een uurtje werd ik gebeld je paard ligt plat in de stal
meteen wist ik dit is niet goed
onderweg nadeken wat het kon zijn
eenmaal daar aan gekomen
lag hij helemaal te zweten zwaar te ademen ...
ik wist dat het misschien wel de laaste dag met ons samen kon zijn!
naar de kliniek gegaan en ze zagen er nog steeds geen verbetering in
20 % zonder pijn
40 % met pijn
overlevings kans
ik wist het nu zeker
ik wilde jou geen pijn doen!
dus heb ik je laten gaan!
je hinnikte nog
die hinnik zal ik nooit vergeten
rust zacht lieve topper
12-5-1999 - 18-4-2011
Z springen + 4
Z1 dressuur + 3
ik zal je missen

voor de gene die willen weten wat er mee word gedaan... hij word gecremeert en komt in een urn in de zadelkamer met een grote foto er langs!