Gister is heel onverwachts ons trouwe manegepaard Duran overleden.
Duran kwam 10 jaar geleden bij ons op de manege, kreupel aan vier benen en veel te dik, blind aan 1 oog...maar zo onwijs lief en trouw.
Volwassen konden niet op hem rijden, dat vonden zijn benen niet leuk, maar de kleine kinderen daar was hij des te liever voor.
Duran stond ook altijd voor de huifkar, dat was zijn leven!
Helaas is daar gister dus een einde aangekomen, bij toeval liep ik toevallig langs het weiland om een ander paar op te halen...ik zie hem gaan liggen en denk nog goh wat een rare plek, maar goed paard opgehaald weer erlangs gelopen, toen zat hij weer een een ander dier liep hem te klieren....zo sneu hij kon daardoor niet overeind komen, dacht ik...dus paard weer op stal en even Duran helpen met opstaan. Een zetje gegeven en hij stond weer, toen liep hij 3 rondjes achteruit en plofte weer neer, ik heb de baas geroepen en samen waren we erbij dat hij zijn laatste adem uitblies....
Waarschijnlijk heeft hij een hersenbloeding gehad zei de dierenarts die we al gebeld hadden.
Duran is waarschijnlijk 23 jaar geworden, maar ouder kan ook heel goed. Het is heel bizar, want maandag heb ik nog 2 uur op hem door het bos gereden voorop....

Lieve Duran, bedankt voor alles, doe je ze de groeten daarboven?!