ik was 6 jaar en ik mocht een sport kiezen ik wou paardrijden
mijn ouders vonden het gevaarlijk maar omdat ik het zo graag wilden hebben ze mijn tante gebeld
zij had een pony van 20 een hele lieve brave merrie: Shelty
mijn ouders vonden het fijner dat ik op een kleine pony ging rijden
shelty had 5 jaar geleden voor het laatst iemand op haar rug gehad maar o wat paktte ze het goed op
ze bleef ief stilstaan als ik er weer een afgleed en wat liep ze goed door alsik zat te hobbelen
we konden niet erg veel doen omdat shelty al wat ouder was twee keer per week een hal uurtje met heel veel stappen en een beetje draven hied ze nog wel goed vol
een jaar later wou ik toch wat meer paardrijden en shelty kan geen uur lopen
dus ging ik op een manege rijden daar stonden allemaal lieve pony's
maar ik vond Shety altijd de liefste pony van de wereld (nu nog steeds)
ik ging nog wel vaak naar shety toe het was niet verweg en ik kon het aleen lopen
zo ging het nog een paar jaar shelty werd nog steeds geknufeld en ik reed ook ngsteeds op de manege
tot 11-05-2009 mijn tante belde het was al 9 uur en ik keek naar een tv programa samen met mijn moeder
ze zij dat Shelty koliek had hele erge we zij meteen naar shelty toe gegaan en ik heb er geknuffeld en lieve woordjes in haar oor gefluisterd ;word beter je kn het wel een nog zulke woorden
maar Shelty kon het niet de dag daarna s ze overledden de dierenarts heeft haar een prikje gegeven en toen ....
dagelang had ik geen zin in eten en als ik naar school ging en ik langs haar weitje ging dan begon ik telkens weer te huilen
ik mis je Shelty

eigenlijk kon ik Shelty niet zomaar een verzorgpony noemen ze was meer dan dat ze aws eigenlijk meer mijn pony en zo voet het n nogsteeds Ik mis je mijn kleine lieve Shelty