3,5 jaar geleden kreeg ik hem te rijden en was direct stapelgek op hem.
In die 3,5 jaar tijd heb ik veel meer paarden te rijden gehad, waarvan er veel ook weer zijn vertrokken, maar Black was en bleef mijn leukste, knapste en allerliefste, mijn oogappel.
Met sommige paarden 'heb' je gewoon iets, dat is niet te omschrijven.
We zijn samen Z gestart, hebben prachtige küren op muziek gereden en hebben ook ZZ-L gestart en daarin prijzen gehaald, ik was zo trots op hem!
Ondanks dat hij in zijn lichaam vele moeilijkheden had, waardoor hij me met werk gigantisch in de steek had kunnen laten, heeft hij dat nooit gedaan. Black bleef altijd werkwillig en deed alles voor je! Zo bijzonder!
Ook heb ik nog nooit zo'n vrolijk en opgewekt paard meegemaakt, altijd blij en met de oortjes erop, tot op het laatste moment.
Ook mochten we samen model staan voor het merk BR, waardoor ik gelukkig zó enorm veel mooie herinneringen aan hem heb!
Sowieso was Blacky erg populair bij fotografen, hij was dan ook echt het knapste en mooiste paard dat ik ooit heb meegemaakt.
Helaas had Blacky hanetred en krampbenen, wat hem uiteindelijk heeft opgebroken.
De eerste twee jaar dat ik hem reed was het voornamelijk lastig tijdens het stapgedeelte in dressuurproeven, maar ondervond hij er niet echt last van. Helaas werd het zo'n 1,5 jaar geleden ineens veel erger, waardoor we hebben moeten stoppen met wedstrijden. Ik ben hem nog wel altijd door blijven rijden. Afgelopen december was het ineens helemaal mis. Hij had totaal geen controle meer over zijn achterbenen, waardoor lopen en bochtjes draaien erg moeilijk werd. Afgelopen week was de situatie helaas niet meer paard-waardig. Hij had geen controle meer over zichzelf en kon amper meer bewegen. Hij verwondde zichzelf in stal, rolde zich steeds vast omdat hij niet meer overeind kon komen van het liggen en lopen deed hem zichbaar pijn. Dit had Blacky absoluut niet verdiend, dus hebben we hem vanochtend moeten laten gaan.

Voor wie nog even wil genieten van prachtige foto's van mijn mooie grote man:
[RIJ-ITP] Blacky (v Hamilton) @ Z2 werk door Sjoert!
[RIJ-ITP] Blacky (v Hamilton) @ ZZ-Licht in Kootwijk, door Sjoert!
[ITP] Bettine en Blacky @ BR Fotoshoot!
[RIJ-ITP] Blacky (v: Hamilton) @ Work tijdens BR fotoshoot!
Ondanks dat het zo beter is, ben ik intens verdrietig.

Blacky is 15 jaar geworden.
Dag kanjer van me!