Zijn naam had hij verdient omdat hij altijd wegliep en bokte, en niet wou springen, (steigeren en weglopen).
Langsaam beginnen opbouwen, 2 maand later ons eerste oefenparcourtje gesprongen. Geen enkele weigering. Ons seizoen uitgereden en 1 klasse gestegen. Als bij wonder heeft hij NOOIT iets verkeerd gedaan bij mij.

Zomer 2010
Veel gewandeld en gegraasd samen met zijn beste vriend.

Herfst 2010
Hij begon steeds 'slechter' te lopen; struikelde continu in galop, niet meer vooruit, kon amper nog lichtrijden in draf zo kort liep hij, liep helemaal op zijn voorhand, kon bijna niet meer stappen op beton, altijd stijf uit de stal.
Sommige begon hij lichtjes te manken. DA laten komen en was ontsteking op zijn pees, medicatie & 2 weken rust.
Na 2 weken terug begonnen, na 1 week begon hij weer te manken.
Diagnose volgens sommigen; kan zwaar werk niet maar aan.
Oké, dan maar beslissen om te verkopen als reacreatiepaard. Maarja, wie koopt er nou een mank paard ?
Dan toch maar andere dierenarts laten komen die meteen zag dat er niets niet klopte, laten draven op hard beton .. Hij wou niet vooruit, ookal stond hij al 2 weken op box. Hij was echt boos op me, bokte recht naar mij, gewoon omdat hij op zijn pijnlijke benen moest lopen. IJzers eraf gehaald en terug op de volte op beton, manken was nu duidelijk zichtbaar. Dan verdoofd en toen liep hij door zijn pijn heen en terug correct. Dan maar foto's nemen .. De DA ging naar huis en ging me bellen met resultaat. 4uur later belt hij me terug met de vraag op ik niet bij hem wou gaan, met een bang hart ga je dan op weg .. Hij liet me de foto's zien, ik zag duidelijk de 7 !!! cistes zitten in zijn rechterhoef, 2 in zijn linkerhoef. En dan volgt het slechte nieuws .. 1 botcyste ter grootte van een golfbal net naast zijn voorknie ..
Dan snap je waarom hij nooit hoog wou springen ..
Dan snap je waarom vorige eigenaars vragen, mankt hij nog niet ?
Dan snap je zijn protest ..
Dan stort je wereld in.
Lieve nidor, je bent nog geen 10 jaar mogen worden.
Ik ben toch blij dat je laatste jaar je gelukkig was ..
Iedereen zei, wij vergeten hem nooit. Ik geef hen gelijk, ik vergeet je nooit, mijn beste maatje.
je bent de grootste ster aan de hemel.
Max en ik missen je.

Op 8 november om 15u is hij overleden.
De keuze van overlijden die ik gemaakt heb zet ik niet op bokt omdat er toch alleen maar slechte comm. op komt.