Nikie had in zijn rechtervoorbeen hoefgewrichtsatrose niveau 4 en op dat zelfde been was ook zijn straalbeentje al erg aangetast.
Eind augustus werd deze diagnose gesteld en hebben we er nog voor gevochten... Hoefgewricht en straalbeentje in laten spuiten, speciaal hoefbeslag en 3 weken stappen...Rustig weer opbouwen... Het leek de goede kant op te gaan, 4 weken lang heb ik een totaal ander paard onder me gehad..(wauw!)
Mijn arme ventje heeft zich voordat deze diagnose werd gesteld zich zo groot gehouden, geen dag kreupel gelopen maar toch wist ik diep in mijn hart dat er iets niet goed zat... Al die kleine probleempjes die je had... Van alles geprobeerd, niemand heeft ooit aan je voorbeen gedacht, gelukkig troffen we nu een arts die eigenlijk meteen het probleem zag... En foto's liegen niet...
Maar helaas begin oktober verviel je weer in je oude "patroon", niet voor het been, niet willen sluiten,niet willen verruimen... Ik wist het meteen... Je had weer pijn....
Dag lieve Nikie, je was mijn aller eerste eigen paard en wat heb ik nog veel van jou mogen leren! Ik zal je nooit vergeten...
Nikie is 15 jaar geworden...
Deze foto's zijn 24 oktober gemaakt...

Nikie & ik (die goede oude tijd...)