Vandaag is Jack gegaan, mijn "buitenritpaardje" om het zo maar te noemen.
Jack is vanaf Manege Marcroix naar een weiland hier in de buurt verhuist, naar kennissen van mijn moeder waar wij vaker reden. Aangezien hun toenmalige paard dood was gegaan (ouderdom), bleef een ander paard (Fort) achter. Daar kwam Jack dus bij.
Grote vrienden waren dat, en mijn moeder en ik zijn vaak op buitenrit geweest. Moeders op Fort, en ik op Jack. Jack had alleen al vaker last van hoefbevangenheid, maar na een tijdje met speciaal beslag gelopen te hebben, leek dit over te zijn.
Helaas kwam daar een ander probleem. Jack kreeg zijn eten niet weg, spuugde het weer uit. Tandarts is erbij geweest, maar het mocht niet baten. De beslissing is genomen, en Jack is vandaag naar Nijkerk gegaan.
Ik weet dat het beter is zo, maar ik ga hem wel missen. We hebben prachtige ritten gereden samen, en ik blijf dat onthouden.
Die buitenritten, wat waren die leuk! Hij wilde altijd érg graag weg, vandaar dat we het halster vaak onder het hoofdstel lieten. Beetje zuur was hij wil op stal, maar buiten vond hij alles prachtig. Het rondje wat we altijd deden, daar stonden zijn oren recht naar voren, niets zou hem ontgaan!

Dinsdag heb ik afscheid van hem genomen.
Bedankt voor de prachtige ritten Jack! Rust zacht grote vriend.