[IM] Truus ♥

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

missielissie

Truus ♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 19:09

bij ons op de manege hadden we een oude kwpn merrie, genaamd Truus.
het was een heel braaf paard, een soort beginnerspaard, maar ook een ervaren ruiter kan er heel veel van leren.
Truus was nergens bang voor en zette nooit een stap verkeerd. in haar hele leven heeft ze maar 1 persoon van haar rug afgegooid, dat was een gehadicapte die heel zwaar was, die wou ze niet langer dragen. verder heeft ze nooit iemand van haar rug af gegooid.
ze schrok helemaal nergens van, in veendam, waar de manege staat werd Truus elk jaar gebruikt voor de sinterklaas intocht. ze was 200% bomproof.

ik ben 2 jaar geleden naar een paardenles gegaan. eerst begon ik op een grote pony en als eerste echte paard zat ik op Truus. ik heb een paar keer op een ander paard gezeten, maar die vond ik niet leuk. en verder vond niemand het leuk om op Truus te rijden dus mocht ik elke keer op Truus rijden. na ongeveer een jaar kwam er een nieuwe manege eigenaar op de manege. de manege eigenaar vond dat oude paarden voor een groot deel weg moesten. Truus kwam zekerweten niet in aanmerking om verkocht te worden dus ik kon gewoon blijven rijden.

op een gegeven moment heb ik een keer gehad dat ik met truus op de binnenhoefslag reed, haalde iemand mij in aan de buitenkant. degene die mij inhaalde die gaf op dat moment een tikje met haar zweep en het paard waar ze op reed begon te bokken. het paard dat bokte had hoefijzers achter. de ene hoef raakte mijn been en de andere raakte de borst van Truus, die begon te bloeden. de wond is gehecht door de dierenarts en de week erna mocht truus voor het eerst weer rijden, dat was in mijn les, dus ik heb haar niet hoeven missen. Truus was nooit bang voor andere paarden, maar vanaf dat moment was truus bang voor ieder ander paard wat langs kwam.

Truus werd verkocht aan de leaser die haar al meer dan 10 jaar reed. dat was beter voor Truus, was ik het helemaal mee eens, vanaf dat moment ben ik ook weer op andere paarden gaan rijden. nu rijd ik voornamelijk op de nieuwste paarden om ze uit te proberen, wat ze allemaal kunnen en durven enzo.

maar de eigenaresse van Truus heeft maar 1 maand op truus kunnen rijden, toen raakte Truus kreupel in het weiland. er was iets mis met haar pezen. dat hebben ze een tijdje aangekeken, na 3 maand hebben ze de hoop opgegeven, 2 week geleden kon Truus al niet eens meer stappen zonder pijn. toen hebben ze de knoop doorgehakt en truus is op 08-12-'10 ingeslapen.

foto van truus:
Afbeelding

ik mis je heel erg Truus!!!
ik blijf altijd van je houden!

KarmaWitch

Re: Truus ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:49

Ach sterkte!
Erg om zo een paard te moeten verliezen!
Ik weet wat je heb mee moeten maken om een paard waar je veel van hebt geleerd te moeten verliezen

Leo

Re: Truus ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:58

Helaas is het op IM niet toegestaan een topic te openen als het paard niet van jezelf is. Je mag alleen een topic over het paard van iemand anders plaatsen als de eigenaar hiervoor toestemming heeft gegeven.
Hier daarom een slotje.