[IM] Hamanda

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

estherha

Hamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 14:33

Afbeelding

Na lang wikken en wegen een beslissing moeten maken en gisteren 6-12-2010 Hamanda naar de kliniek gebracht en laten inslapen. Hammetje was op.
Een hele lange periode is ze bij me geweest waarin we veel diepe dalen gehad hebben, maar waarin haar karakter op de voorgrond stond: Een sterke oude dame,dominant, moeder van alle paarden, opvoedkundige van de rest, de rust zichzelf, eerlijk (alles wat vriendelijk gevraagd werd deed je maar meer ook echt niet meer was het motto) je deed alles voor eten, Onzettend slim kon alles openmaken. Je verdedigde mij alsof ik je veulen was. Onze snapper (grasmaaier)
Maar ook niet te vergeten de moeilijke tijd met peesblessures en kreupelheden die je steeds weer verder aftakelden. Na jou een 1/2 jaar gehad te hebben bleek je een peesscheur te hebben waar zelfs de artsen van schrokken, vol goed moed hebben we je laten opereren. Na een zeer lange revalidatie toch 100% oke. Helaas op een wedstrijd schrok je en zaktte volledig door je achterhand, je zat letterlijk op de grond, want weg rennen was geen optie voor je! Hierna bleef je onduidelijke kreupelheid vertonen. Steeds werd het beter en ging het daarna weer bergafwaarts.
Je hebt nog een paar jaar genoten van je pensioen en moest helaas zien hoe je vriendinnetje kwam te overlijden. Je gaf me de moed een nieuwe vriendin te zoeken.
Ook Ultima accepteerde je als je eigen kindje, maar de ouderdom gaf aan dat je je zelf ook niet kon verdedigen. Jullie konden niet bij elkaar in de wei. Een mini draadje zorgde ervoor dat je rust had, maar je kon elkaar wel lekker kriebellen over de draad heen.
Wat een moeite had je als ik met Ultima ging rijden, dan kon je me niet verdedigen en zag je me niet meer. Je bleef rennen. Nieuw besluit: dan kopen we een shetje voor je. Shaantje was echter veel te druk voor je. Maar je had teminste een vriendinnetje als ik weg was.
Meisje ik ga je missen! Maar ik weet zeker dat je in de eeuwige weides iedereen een lesje zal leren en je vanuit daar weer de bazin bent! Je alle gras tot je neemt en je weer een lekker rond buikje krijgt!
Je hart was ontzettend sterk...

Afbeelding

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:44

Heel veel sterkte.. Zo te lezen was ze een echte persoonlijkheid. Je zult haar wel enorm missen. Maar je hebt een goed en eerlijk besluit genomen. Soms is een lijf op.... :(:)

djuulsie

Re: Hamanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:09

Wat een knapperd! heel veel sterkte met dit verlies!

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:13

Ze heeft het het zo te horen geweldig bij je gehad maar dat maakt het verdriet er niet minder om... Heel veel sterkte!

Miesemuisje

Re: Hamanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:07

Sterkte met dit verlies!