[IM] Mijn bonte knuffel is niet meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn bonte knuffel is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:26

Mijn kleine knuffel, Al zo lang bij mij. En zoveel meegemaakt.Ik heb haar ingereden voor de kar De laatste maanden heeft ze zo gekwakkeld met haar gezondheid.

2 maanden terug met haar naar de kliniek in Merelbeke. Ze ademde zwaar en reageerde niet op AB en Pijnstillers. Dus een Endoscopie op de kliniek. Daaruit kwam dat ze een aangeboren afwijking had aan haar luchtpijp. Verplatte luchtpijp. kun je niks aan doen, daar kunnen ze mee leven alleen bij warm weer of erge inspanning krijgt ze minder goed lucht. en ademt ze wat zwaarder. Er alles aan gedaan om het haar comfortabel te maken.
Het ging weer helemaal goed tot ze afgelopen zaterdag hoefbevangen in de wei stond. Van de 1 op de andere dag.Vreemd in deze tijd van het jaar. DA gelijk gebeld. Deze is ook gelijk naar stal toe gekomen. Ze is op Pro-Dynam en Aspirines gezet. Ben 2 keer per dag naar haar toe geweest om haar medicatie in een beetje appelmoes te geven, Ze zag er elke keer naar uit, hoofdje over de deur en hinniken. Zondag ging stroef, Maandag liep ze wonderbaarlijk fier over de weg om te kijken hoe het met haar ging. Ze liep al zoveel beter dan zaterdag! Dinsdag weer even de DA erbij om te kijken hoe het met haar ging. Ze ging goed vooruit, moest nog een weekje volhouden met de medicatie. Dit ook netjes gedaan. Gisterochtend ademde ze iets zwaar, maar dit hoorde nu eenmaal bij Soñador, door haar afwijking van de luchtpijp. Medicatie gegeven, uitgemest, geknuffeld en het werd minder met zwaar ademen. Dus ben naar huis gegaan. Dit wat zwaarder ademen deed ze wel meer afgelopen maanden. (ivm luchtpijp). 'S avonds in de auto op weg naar stal, auto parkeren, terein op, en zag maar 1 hoofdje uit de stal komen (ze stond samen met een witte welsh a op stal, stal is 2 paardenstallen groot) Dus er klopte al iets niet. Deed de staldeur open het was pikkedonker, licht aan en daar lag ze, gestrekt op de grond, ook haar hoofdje, met haar voorbeentjes tegen haar buik aan het schoppen en HEEEEEL zwaar aan het ademen. Gelijk de DA gebeld en mijn huisgenootje die ook bij mij op stal staat met haar paarden. Ben terug bij Soñador gaan zitten en toen blies ze haar laatste adem al uit...Ze was overleden, ik was in shock. Heb een stalgenootje in paniek gebeld en ze is gelijk naar de stal gekomen, ook ongeloof, geluisterd of haar hartje het nog deed of haar ogen nog reactie gaven, of er nog lucht te voelen was bij haar neusgaten. Niks meer.....Daar lag ze. Mijn vriendin kwam ook de stal binnen controleerde nog eens maar ook zij zei dat ze was overleden.....DA arriveerde maar kon ook niks meer doen. Geconstateerd dat ze aan koliek is overleden.
Ik ben in shock, een beetje van de werelnd, ik geloof het nog steeds niet. Ze was nog maar 6 jaar....Mijn liefste Sonnepon....Mijn stoere kleine meid! Is er niet meer ;(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:27

Sterkte :(:)

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:31

Wat vreselijk! Heel veel sterkte :(:)

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:31

Heel veel sterkte toegewenst.. :(:)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:32

Heel veel sterkte met dit verlies.
Bah, denk je net dat het beter gaat, komt er koliek overheen.
Heel veel sterkte de komende tijd

Anoniem

Re: Mijn bonte knuffel is niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:34

Dank jullie voor de lieve berichtjes :) Ben er echt kapot van, het kan zomaar ineens over zijn.....dat is toch maf.....niet te bevatten....

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:36

Dit zal ook nooit te bevatten zijn. :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:38

he wat ontzettend naar voor je dat verwacht je toch niet. maar blijkbaar was het haar tijd je hoeft jezelf niets kwalijk te nemen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:41

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. Koester de herinneringen...

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:47

heel veel sterkte :(:)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 02:02

Heel veel sterke Lian, vond het een erg leuke pony, die foto met die hoed, die had ik gemaakt weet ik nog goed, ze was zo leuk.. Sterkte meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 02:24

franka75 schreef:
he wat ontzettend naar voor je dat verwacht je toch niet. maar blijkbaar was het haar tijd je hoeft jezelf niets kwalijk te nemen.

Het klinkt raar maar heb afgelopen maand steeds dezelfde droom gehad dat mijn paard Helmoni in diezelfde stal ston en geen lucht meer kreeg, hele gekke snurk geluiden aan het maken was en ik kon niet bij haar. Deze droom is nu niet meer terug gekomen....
Het was alleen niet Helmoni maar Soñador die het benauwd kreeg ;(

@Balou-k: Ja klopt, Son had echt genoten van jullie aandacht toen <3 Heb die foto al een hele tijd als mijn avatar <3

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 02:29

jeetje wat een vervelende manier om je dierbare te verliezen ;(
heel erg veel sterkte komende tijd ;( :(:)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 02:32

wat vreselijk voor je! heel veel sterkte. Zo te horen heeft ze een lastig leven gehad qua gezondheid maar is ze zeer goed verzorgd door je waardoor ze het heel goed heeft gehad.

kan me goed voorstellen dat je in shock bent, nogmaals heel veel sterkte de komende tijd!

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 02:35

Heel veel sterkte meid ;(

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 02:38

Bedankt, kan de sterkte goed gebruiken. :) Ze heeft het de laatste maanden lastig gehad, echt lopen kwakkelen met haargezondheid. Toen ik haar kocht kwam ze al met beginnende droes :S Daarna is het altijd een sterke pony geweest en liep prima voor de kar, wilde altijd even heerlijk knuffelen, neusje in de lucht..........Altijd voor je willen werken......Pffff.....

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 03:24

Pfff, moeilijk.
Ik weet nog dat je me gister belde, Het gaat niet goed!. Direct nam ik contact met mijn moeder dat ze me kon brengen, omdat ik voelde dat het echt niet goed was, ondanks dat ik verstandelijk zoiets had van, ze is nog jong, vast last van haar hoeven.

Toen mijn moeder er was en ik jou in paniek aan de lijn had en Y. kreeg probeerde ik maar actie te krijgen. Ademt ze nog? Maar het was al te laat... maar ik kon het niet bevatten.

Ik rende door de modder en het eerste wat ik deed was kijken of ze nog hartslag had, nog neiging tot reanimeren. Maar het was te laat.... níet te bevatten. Je wil reanimeren, instinct. Vloeken, huilen. Afscheid nemen.... de rest van de kudde erbij laten.

We zullen haar erg missen.....

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 07:26

Wat vreselijk zeg... als je zo je best doet voor je paardje, maar dat het door zo'n stomme koliek over is :'(

heel veel sterkte meis!

unner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:42

Heel veel sterkte meid :(:)

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:41

Zo liefjes en braaf......
Er zat totaal geen kwaad in Sonjador......
De dijk is leegjes zonder jou.....
Rust zacht kleine meis.....

Nina en Corrie missen je op de dijk......

xxx ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:35

Het is gewoon onbegrijpelijk dat zo een koliek ineens het einde is.......

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:36

Bah wat een nare dood.. Heel veel sterkte gewenst

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 02:32

Vreselijk dat je haar hebt moeten verliezen en op deze manier.
Ik wil je heel veel sterkte toewensen :(:)

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 02:34

wat erg, heel veel sterkte met het verlies

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 03:20

Heel veel sterkte gewenst!