[IM] Oude herinnering... Pearl, ik mis je!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bornie97

Oude herinnering... Pearl, ik mis je!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 19:48

Hoi allemaal

Ik was mijn verhaal in mijn profiel aan het schrijven, komt er tocht iets weer in mij naar boven ;( Ik zal het verhaal even helemaal vertellen...

Ik had toen pas een paar verzorgpony's, de shetlanders van mijn opa. Mijn moeder zei s'ochtends:"Opa's pony heeft een veulen!". Ik wou er gelijk naar toe, maar dat kon pas s' middags. Dus mijn ouders, broertjes en ik s'middags naar opa. En daar stond ze dan. Mijn lieve kleine Pearl! Lekker bij haar moeder te drinken. Mijn opa vertelde dat ze vanacht was geboren. Mijn opa en oma(van 70!) in de wei, het kleintje begroeten. Toen mijn oma weer de wei uit wou, liep het veulentje zo haar achterna. Ik zie het haar nog steeds vertellen, helemaal stralend! Ik in de wei, veulentje aaien, dat nog wel bang was, maar toch. Heel vaak in de week naar haar toe gegaan en zo kregen we een band.

Tot die ene dag...
Ik was weer bij Pearl(zo had ik haar genoemd) aangekomen. Tot mijn schrik lag ze in de wei! Mijn opa vertelde dat haar achterbenen stijf waren. Ik kroop bij haar in de wei en legde haar hoofd op mijn schoot. Toen ik weg was kwam de dierenarts en gaf haar spierverslappers. Toen nog een keer, maar het werkte niet. Mijn opa vertelde dat het waarschijnlijk iets van stijfpoot was, iets wat vaak bij koeien voorkomt, aan haar beide benen. Ze kon niet drinken en mijn opa om de 3 uur haar moest helpen drinken. En dat ze moest worden ingeslapen! ;( Ik heb met veel moeite afscheid genomen en ik hield me sterk tegenover Pearl. Maar thuis barste ik in huilen uit. Waarom moest het zo gaan? Die dag daarna werd ze ingeslapen...

Een jaar later kreeg Bornie, haar moeder, een nieuw veulen: Emy. Ze is een bruinbont merrieveulen. Ze lijkt niet op Pearl, maar is wel net zo lief. Ik zorg goed voor haar, als eerbetoon voor Pearl. Ik denk dat je dat zo wou...

Dit zijn een paar foto's van haar:
Afbeelding
Afbeelding

Ik mis haar zo!
Te bedenken dat ze nu 2 zou zijn...
;(

bornie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 20:31

Er mogen wel reactie's worden gegeven, hoor!

nine1987

Re: Oude herinnering... Pearl, ik mis je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:33

Mooi veulentje.. Wat erg dat t zo moest lopen.. Heb je het andere veulen wel in jouw bezit?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:33

Getsiederrie meis, wat naar :(:) Ik heb er nog nooit van gehoord, maar bij deze wel..

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:36

Respect voor je verdriet. Ik heb vroeger geitjes gehad en er was ook een gestorven van nog maar een paar dagen oud. Wreed maar soms is het het lot dat beschikt en niet altijd wij. Jammer....

bornie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 20:36

nine1987 schreef:
Mooi veulentje.. Wat erg dat t zo moest lopen.. Heb je het andere veulen wel in jouw bezit?

Nou, hij is wel van mijn opa. Maar de veulens zijn meestal gelijk al mijn verzorgpony
gelukkig emy ook
Laatst bijgewerkt door bornie97 op 04-11-10 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

bornie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 20:37

vancky2005 schreef:
Respect voor je verdriet. Ik heb vroeger geitjes gehad en er was ook een gestorven van nog maar een paar dagen oud. Wreed maar soms is het het lot dat beschikt en niet altijd wij. Jammer....

mooi gezegd Y;(

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:38

ah leuk en met "nieuw veulen" gaat alles goed? En wat ga je ermee doen in de toekomst?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:39

Wat een nare ziekte, had er nooit van gehoord....
Wens je alsnog veel sterkte met het verlies van Pearl je mooie veulentje.....

bornie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 20:42

nieuw veulen: emy is alles super, lekker ondeugend en ze wordt al heel mooi, ik zal mijn moeder een keer vragen of ze foto's wil maken en dan maak ik er een topic van

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:43

Is goed moet je doen!!
Verder wens ik je alsnog alle stertke met t verwerken van je verlies..

bornie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 20:49

dank je wel voor jullie lieve woorden
ik moet nu echt bijna huilen ;(

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:25

Omdat het veulen niet jouw eigendom is/was en je dus geen topic mag openen, hier een slotje.