Op 14 Augustus 2009 was ik nog superblij! Rosaly was jeugdkampioen van het N.R.P.S. Die nacht bleef ik bij mijn opa en oom slapen. 15-08-09 De koeien waren naar buiten gegaan en mij werd gevraagd of ik het draadje even dicht wou doen. Ja hoor dat zou ik wel even doen. Ik liep langs Esthers weiland en zag Esther liggen.. Hier is wat mis dacht ik al.. Maar er was ook een koe aan het kalven dus dat ging ik even tegen mijn oom zeggen. Toen ik het gezegd had rende ik naar Esther toe. Ze lag nog steeds, ze liet het zelfs toe dat ik naast haar ging liggen.. Ik ben huilend bij haar gaan liggen. Wetend dat het de laatste dag van haar was. Na een tijdje kwam me oom. Aan zijn stem hoorde ik dat hij het ook moeilijk had. Hij had me moeder gebeld die in Overijssel was en Esther lag in de provincie Groningen. Na ongeveer een uur was zij er ook. Ze ging huilend naar Esther toe want ze had Esther al vanaf haar 6de. Esther was toen nog een veulentje. Maar om ongeveer 12 uur stond Esther in plotseling op. Ze vocht voor haar leven. Ze was een bikkel. Wij gingen snel eten maar toen we na het eten weer naar haar toe gingen toen lag ze alweer. Snel een bak water gepakt en haar water gegeven. Rond 7 uur had me moeder het moeilijke besluit genomen. Esther hoefde niet langer te lijden. Om ongeveer 9 uur was de dierenarts(da) er. En toen een kwartier later was ze er niet meer.. Ze ging naar de eeuwige groene weides. Maar ik weet dat ze het daar fijn heeft en dus voelen we ons niet schuldig. De da zei dat ie weleens een pony van 32,33 jaar meegemaakt had maar 39 had hij nog nooit meegemaakt. Onze topper was een vechter een bikkel en vooral een schat..
Esther, I've known you my whole life Because of you I learned to drive. Lol been in ponies and riding. I've had a nice time with you. If you no longer have to drive did you just lie. But now, now you're gone. I'll never forget ... Have fun in the eternal green pastures. Out of sight but not out of mind. Esther i miss you ..
vertaling:
Esther, Ik heb je mijn hele leven gekend Door jou heb ik leren rijden. Lol gekregen in pony's en rijden. Ik heb gezellige tijden met jou gehad. Als je geen zin meer had in rijden ging je zomaar liggen. Maar nu, nu ben je er niet meer. Ik zal je nooit vergeten... Veel plezier in de eeuwige groene weides. Uit het oog maar niet uit het hart. Esther ik mis je..
Esther we missen je allemaal maar het was beter voor je.
Ze zag er nog super uit! echt en een super leeftijd bereikt!
xyvonnex
Geplaatst: 26-10-10 12:16
jeetje wat zullen jullie een verdriet hebben.sterkte met het verlies.maar ze heeft vast wel een heel goed leven gehad hoor,want je wordt niet zomaar eventjes 39jaar.