Tja, zoals het BJ betaamt heeft BJ tot op zijn laatste ogenblijk de regie in handen gehouden. BJ op zijn best.
Woensdag 6 okotber om ongeveer 17.00 uur was het leven van BJ op aarde eindig, maar ik weet zeker dat ik hem ooit weer zal zien, voelen doe ik hem altijd.
BJ is in alle rust gegaan, en waar het normaal een draak is met dierenartsen prikken ed. Liet hij nu alles over zich heen komen, BJ was er klaar voor. In zijn ogen lag een vreemd soort van berusting, iets wat ik nog nooit eerder bij mijn o zo strijdbare knolliebeest heb gezien. BJ heeft geen seconde spanning of stress gehad, alsof hij wist wat er komen ging.
En dan nu, BJ ik hoop dat je inmiddels over die groene grazige weiden loopt, lekker achter de meiden aan. En weet je, ik zal je missen, maar weet ook dat je nooit ver weg zult zijn. Altijd voel ik jou adem in mijn nek en voel ik jou warmte. Jij hebt mij de afgelopen 9 jaar zoveel gegeven. Ik heb zo ontzettend veel van je geleerd, je was mijn vriend, mijn liefde, mijn leermeester, mijn alles. Zo stoer als je was, zo zacht was je met Jelle.
Nooit zal ik vergeten hoe jij als grote man naast mijn kleine ventje liep.
Nooit zal ik vergeten hoe heerlijk je het vond om daar op dat ene plekje gekriebeld te worden.
Nooit zal ik vergeten hoe gelukzalig je keek als je weidegenoot dan toch weer een meisje was
Nooit zal ik vergeten hoezeer jij altijd je best deed voor mij, met of zonder pijn in je lijf.
Nooit zal ik vergeten hoe jij aan kwam stormen als ik je riep.
Nooit nee, eigenlijk zal ik je gewoon nooit vergeten.
BJ bij leven heb ik van je gehouden, en nu, nu zit je daar op JOUW plekje in mijn hart.
Dikkie, doe je de groeten daarboven, aan Black en Mous en alle andere lieve paardenbeesten.
Tot weerziens en een hele dikke knuffel, ook van Jelle, want die vindt het maar een beetje gek dat jij dood bent. Weet je wat hij zei: Mama, je moet gewoon even nieuwe batterijen voor hem halen, dan is BJ niet meer dood. Tja, dikkie, kon dat maar, dan hadden we je lijf opnieuw gebakken, maar ja.....
Bedankt voor alles en nog veel meer