[IM] Rust zacht lieve Petra

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut88

Rust zacht lieve Petra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 21:04

Vorige week heb ik afscheid moeten nemen van mijn lieve pony'tje Petra. Ik kende haar al ruim 10 jaar.
Ik weet nog goed dat ik haar voor het eerst zag, een prachtige pony, met een bijzonder kleurtje: roan vos. Maar bovenal was ze erg zenuwachtig. Ik was in de wolken toen ik haar mocht verzorgen, om haar een beetje te laten wennen op de manege. Toen ik haar laten mocht leasen voelde ik het gelukkigste meisje op de wereld! Helaas werd ik te groot en verhuisde ik naar de andere kant van het land. Ik ben haar echter altijd blijven volgen en toen ik eind 2007 hoorde dat ze een peesblessure had, heb ik geen moment getwijfeld en bood ik aan om voor mijn 'jeugdliefde' te gaan zorgen en haar een mooi pensioen te bieden. Zo trots als een pauw heb ik haar op 2 februari 2008 opgehaald van de manege, eindelijk had ik dan mijn eigen pony.
Hoe vaak ik in die jaren daarna wel niet heb moeten uitleggen dat ik wel een pony had, maar dat ik niet op haar reed, heeft me erg verbaasd. Soms moest ik me bijna verdedigen. Onvoorstelbaar hoeveel zogenaamde paardenliefhebbers afhaken als ze niet meer kunnen rijden. Ik vind het zeer terecht dat manegepony's een mooi pensioen krijgen! Ze hebben ons allemaal geholpen om te leren paardrijden, ook al bonkten en klotsten we in het begin alle kanten op.
Helaas is er 19 augustus een eind gekomen aan dat pensioen en heb ik haar door een combinatie van verschillende blessures, maar uiteindelijk vooral door hoefbevangenheid, moeten laten inslapen.
Ik ben zo blij dat mijn lieve pony nu geen pijn meer heeft, maar vooral ben ik blij dat ze nog 2,5 onbezorgde jaren heeft gehad!
Ik mis haar verschrikkelijk!

Met dit bericht hoop ik andere mensen te inspireren om een hardwerkende manegepony ook een pensioen te bieden! En uiteraard respect voor alle mensen die dit al doen!

ship

Re: Rust zacht lieve Petra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:14

gecondeleerd met je pony veel sterkte tis zeer pijnlijk om je liefde te moeten laten gaan.
zo heb ik 7 jaar geleden een pony gekocht geniet nu ook van zijn oude dag moet er niet aan denken als hij er niet meer zal zijn.

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:30

Geweldig dat je dit gedaan heb, inderdaad precies zoals je beschrijft we hebben het allemaal op een manegepaard geleerd, ze verdienen nog het meeste van allemaal een onbezorgt gelukkig pensioen.
Dat is 1 van de redenen dat wij (EQUIFYT) het oude pensioenpaard steunen, dit is een stichting die afgedankte manegepaarden kosteloos opvangt en een mooie oude dag geeft.

Veel respect voor jou,een vvorbeeld voor velen, jij heb gezorgt dat jouw pony nog kon genieten de laatste jaren, je verdriet is er niet minder om, maar je pony is zeker weten dankbaar voor wat je voor haar gedaan heb.
Heel veel sterkte met dit verlies,

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:43

Werkelijk hartverwarmend. Ik hoop op een dag wanneer ik meer ruimte heb, ook iets dergelijks te kunnen betekenen voor oude manegepaarden en pony's. ze verdienen het zeker om hun laatste dagen zo te slijten. Jaren geleden hoorde ik dat een paard van de manege waar ik toen stond naar de slacht was gebracht terwijl ze de dag ervoor nog braaf haar 2 lesjes had gelopen. Dat vond ik zo ondankbaar...Gun ze op zijn minst nog een weekje op de wei oid denk ik dan. In ieder geval, mooi dat jij dit nog voor Petra hebt kunnen betekenen, sterkte met het verlies!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 02:26

Sterkte :(:)
Ik vind ook dat meer mensen respect moeten hebben voor wat jij voor die pony gedaan hebt. Als ik dan denk aan het aantal manegepony's wat hiervoor naar de slacht gebracht zou zijn..
Ik rij ook niet, ik ben een veulen aan het opvoeden, daar heb ik mijn handen vol aan. Ik zal ook nooit echt op hem kunnen rijden, ik ben niet zwaar maar met mijn grootte ziet dat er niet mooi uit nee..
Liefde van een dier moet toch genoeg zijn? Zolang hij niet verkocht wordt zou een rijpaard wel leuk zijn ja, maar als ik hem op moet vangen dan heb ik dat toch echt veel liever..
Nogmaal sterkte, ik vind dat je echt iets gedaan hebt waar je trots op kunt zijn.
Y;(

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:24

sterkte, goed van je, en idd, ook ik verbaas me geregeld dat paarden voor sommige mensen alleen een rijdier zijn.
dat is zo'n klein onderdeel voor mij met mijn leven met de paarden.
fijn dat Petra nog een fijn pension heeft mogen hebben.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:33

Sterkte Judith!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:10

Geweldig wat je hebt gedaan! Ze heeft nog 2,5 jaar van haar rust mogen genieten. Heel veel sterkte!
Er zouden meer mensen als jou moeten zijn.

Kempkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:13

Met dit bericht hoop ik andere mensen te inspireren om een hardwerkende manegepony ook een pensioen te bieden! En uiteraard respect voor alle mensen die dit al doen![/quote]

Veel sterkte toegewenst. Maar vergeet niet dat je nu het beste hebt gedaan voor je pony, als een paardje te veel pijn heeft is het soms ook gewoon egoïstisch om hem te willen houden. Manegepaarden zullen ook echt niet zomaar worden afgemaakt.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:22

Ongeveer 10 jaar geleden is Petra van mij geweest. Het was een lieve pony die nog niet zo veel gewend was. Ze was onbeleerd en we hebben haar zadelmak gemaakt en aan de manege verkocht met nog een andere pony.
Zonde dat ze nu overleden is. Sterkte.

Juut88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 16:06

Al die lieve en leuke reacties doen me goed.
Ik heb vandaag haar as opgehaald SHCN dierenuitvaart in Roermond, ik heb Petra daar laten cremeren, want ik wilde onze leuke tijd ook graag op een paardvriendelijke manier afsluiten. Ik ben blij dat ik de beslissing heb genomen om haar te laten cremeren, ook al kost het flink wat. Gelukkig kun je dat in termijnen betalen, ik wist dat zelf niet, maar vind het belangrijk dat dit bekend is bij iedereen! Zo heeft iedereen de kans om dit voor zijn paard te doen!
Nu staat ze in een mooie urn op een rustig plekje in de kamer. Was wel een heel raar gevoel toen ik die urn in mijn handen had, maar ik weet dat het beter is geweest voor haar en dat is toch wat telt.
Nogmaals bedankt voor de reacties!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:56

Ik had het op je hyves al gelezen. Zoals ik daar ook al zei, je hebt Petra nog een aantal geweldige jaren gegeven! En daar zal ze je erg dankbaar voor je geweest zijn. Heel veel sterkte. :(:)

lusixarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:58

wat mooi van je dat je dat hebt gedaan1 heeft dat paardje na hard werken op n manege met l dat gehobbel op zn rug nog 2,5 hele mooie jaren gehad!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:11

Heel veel sterkte. Je zult haar wel enorm missen. Maar het moet inderdaad een fijn gevoel zijn dat je haar nog zo'n fijne tijd bezorgd hebt.. :(:)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:41

Jeetje, die lieve Petra... Heel veel sterkte :(:)
Ze heeft bij jou een paar hele fijne jaren gehad.

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:05

Heel veel sterkte Judith! :(:)
We zijn je heel dankbaar dat je Petra haar wel verdiende pensioen had gegeven!! +:)+

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:40

O jeetje wat een naar nieuws!
Wel fijn om te horen dat ze zo'n fijne tijd bij jou heeft gehad. Ik heb er altijd met veel plezier op gereden toen ze nog op de manege stond.
Heel veel sterkte! :(:)