Helaas is Delina op 6 Juli van ons heen gegaan

Ik heb 5 jaar van haar mogen genieten, hoe braaf ze was, hoe heerlijk koppig ze ook kon zijn, ze vond alles goed, je kon werkelijk alles met haar doen.
5 jaar geleden, kwamen ze thuis aan, Giota en Delina, eindelijk waren ze weer samen !
Van veulen af aan kende deze 2 merrie's elkaar, werden beste vriendjes en waren onafscheidelijk !
Maar uiteindelijk werden ze toch gescheiden, ze hebben zeker jaren geen contact met elkaar gehad, en toen ze naar hier kwamen, waren ze eindelijk weer bij elkaar, en zo is dat 5 jaar gebleven !
De eerste jaren was het heerlijk buitenrijden, en op Delina was het vaak 'lol met je knol', zij vond gewoon alles goed, echt een bomproof paard.
Uiteindelijk mocht ze met pensioen, haar rug was sowieso al wat versleten dus verdiende ze een plekje als grasmaaier in de wei !
Nu, bijna een maand geleden, we hadden het zeker niet in de zomer verwacht, eerder in de winter, maar natuurlijk, wie zal het zeggen ?
We wisten sowieso dat een paard op leeftijd het elk moment kon opgeven, maar toen ik haar in de wei zag liggen, staat je wereld toch even stil

Op 6 juli, kon haar lichaam het niet meer aan, ze was gewoon oud, en ze is van ons heen gegaan.
Ze is maar liefst 30 jaar geworden, een mooie leeftijd !
In het bijzijn van Giota is ze aan een natuurlijke dood gestorven, ik zou het niet anders hebben gewild !
Ik heb een hele tijd met Giota in gezeten, haar beste vriendin was weg en zou niet meer terug komen

Gelukkig krijgt ze binnenkort een nieuw maatje, hopelijk gaat het goed klikken !
Rust zacht lieve meid, het gaat je goed !