[IM] Wat kan ik voor ze doen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Wat kan ik voor ze doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 15:49

Vrienden van me hebben een trekpaard. Gekocht toen hij 8 maanden oud was.
Echt een geweldig dier en nog geweldiger is hoe hun met het paard bezig zijn. Ze zijn er altijd, hebben er alles voor over..... Echt een familie die hart voor hun dieren heeft.

Nu hebben ze afgelopen woensdag te horen gekregen na onderzoeken dat het paard lage overhoef, hoge overhoef en verkalking aan het hoefkraakbeen heeft. Er is niets meer aan te doen. Het paard heeft pijn en het zal alleen maar erger worden. Hij is pas 3 jaar.

Gister hebben ze besloten het paard in te laten slapen wat volgende week gaat gebeuren.
Vanochtend ben ik nog voor een laatste keer langs geweest om de laatste foto's te maken en afscheid te nemen van het paard. Dat was echt heel moeilijk, maar moeilijker was om te zien hoeveel verdriet ze ervan hebben.

Nu wil ik iets voor ze doen. Iets speciaals zodat ze altijd een mooie herinnering aan het paard zullen hebben. In eerste instantie wilde ik een armband laten maken van het haar van het paard, maar dit gingen ze zelf al laten doen.

Vanavond zet ik zoiezo de foto's op mijn computer om te kijken of ze gelukt zijn. Die krijgen ze dan i.i.g.
Maar ik wil iets extra's doen.

Heeft iemand een idee?

mizzpoez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:52

Ik zou iets simpels bedenken: maak een mooie 'gezinsfoto' van hun beiden met paard (die je mooi gepoetst hebt van te voren b.v.) en laat dit drukken op canvas o.i.d. of lijst het mooi in. Dat is echt zo'n beetje het mooist wat je kan krijgen van je overleden paard: een mooie afdruk om nog heel vaak naar te kijken.

shannonmacey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:32

Je kan ook een mooi portret laten schilderen of tekenen. Dierentekenaars/ schilders zijn via Google wel te vinden.

HorseTopShop

Re: Wat kan ik voor ze doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 21:58

De foto's zijn helaas niet mooi geworden. Zijn been is zo dik. Dat wil ik niet op de foto hebben. En door de pijn heeft hij alleen maar zijn oren naar achteren.
Een portret laten maken is een goed idee. Dan kunnen ze aan de hand van een foto het been dunner maken.

Bedankt :)

Mars

Re: Wat kan ik voor ze doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:48

[PP] >> [IM]

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:17

Ik zou laten merken dat ik er voor ze was, en dit ook altijd laten blijken en voelen, ook als ze het er over een jaar nog steeds moeilijk mee hebben.

sterkte ermee!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:48

Femke(ll) schreef:
Ik zou laten merken dat ik er voor ze was, en dit ook altijd laten blijken en voelen, ook als ze het er over een jaar nog steeds moeilijk mee hebben.

sterkte ermee!

Daar heb je wel gelijk in hoor, want de meeste steunen mensen de eerste week daarna niet meer |(
Terwijl je er jaren later nog laast van hebt!
Misschien kun je de foto's van het begin tot het eind :(:) in allemaal lijstjes naast elkaar doen?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:24

Ik weet niet of je nog meer foto's hebt van toen hij net bij hun was tot nu? Anders zou je een mooi digitaal fotoboekje kunnen maken of een collageposter.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:24

Ik heb van mijn vriendinnnen een hele mooi foto op canvas gehad van mijn paardje toen ze overleden was. Ik ben er echt heel blij mee! Ik heb hem in de woonkamer gehangen en zo zie ik haar iedere dag. :)