Na veel inspanning komt dan eindelijk het verlossende woord. Mijn lieve Jewel is drachtig! Het is een mooi gezond vruchtje. Na een prachtige zwangerschap die vlekkenloos is geboren wordt op 9 mei 2010 Onze Fantasy geboren. Een mooi lief en zacht merrie veulen. Mijn 1ste Moederdag, haar 1ste levensdag. Daar staan we dan Jewel en ik twee hele trotse mama's. Wat een prachtige dag. S'avond kom ik nog maar eens een keer kijken naar mijn prachtige meiden. En tot mijn verbazing heeft kleine Fantasy een halstertje om met een klein briefje erop. Dat ik maar eens moest kijken wat ze mee had genomen voor haar baasje. Een prachtige verlovingsring, jeetje deze dag kon echt niet meer kapot en ik was echt de gelukkigste vrouw op aarde. Peter en ik waren er dus ook heel snel aan uit dat Fantasy voor altijd bij ons mocht blijven. HEERLIJK!
Gister aangekomen op de weide waren we Jewel kwijt, met stomheid geslagen zagen we haar hoofdje uit de sloot komen. Erg geschrokken en snel papa gebeld dat hij moest komen met de trekker. Dit was de 1ste keer in 19 jaar dat mijn meissie de sloot in sukkeld. Ze was er vrij snel uit dus Jewel en Fantasy snel meer naar stal genomen. Jewel wat afgewassen en even een dekentje op gedaan. Haar lekker met brok in hooi in de uitloop stal gezet met Fantasy zodat ze samen even konden bekomen en we Jewel goed in de gaten kunnen houden.
Peter komt vanmorgen aan op stal en heeft de schrik van zijn leven. Daar licht ze onze Fantasy. Met haar voet vast in de poort. Haar achterbeen is er doorheen geraakt en ze is gevallen. Peter vliegensvlug er op af gegaan en haar los gemaakt. Toen hij haar hoofdje vastpakte blies Fantasy mee haar laatste adem uit. Peter had in de tussentijd de dierenarts vast gebeld maar deze kon alleen maar zeggen dat het te laat was. En dat ONZE Fantasy er niet meer is.
Het wil echt nog steeds niet tot me doordringen dat mijn meisje op deze manier om het leven is gekomen. Dat ze maar zo kort heeft mogen genieten. En die poort hij staat er al ruim 35 jaar en er is nog nooit een paard gewond door geraakt. Op elke stal waar ik kom hangen zulke weidepoorten. Hoe kan het dan net mijn meisje dit moet overkomen? Papa, ja dat blijft een nuchtere boer zei gelijk: joh dan laat je Jewel opnieuw dekken. Nou daar hebben we Fantasy niet mee terug. En een graatmagere merrie van 19 die net haar veulen heeft verloren laat je toch niet weer dekken?
Ik ga zo weer naar stal om voor de laatste keer afscheid te nemen.
Jeetje meid, wat verschrikkelijk voor jou en Jewel. Heel veel sterkte!
lauralarissa
Geplaatst: 02-08-10 21:10
Heel veel sterkte! Vergeet niet om de merrie ook afscheid te laten nemen op haar manier. Dus veulen 'begraven' onder het stro tot ze zelf wegloopt. Zal voor haar ook een schok zijn...