Ik zal gewoon het hele verhaal vertellen.
Faith was een veulen van nu ± 3 maand oud en hij liep na een maand nog steeds niet goed op zijn hoeven, hele tijd maar op een stukje van zijn kootjes lopen. Hij kon wel gewoon lopen en keihard rondcrossen en lol maken dus hadden wij niks door.
Maar vanochtend kwam de smid toch maar eens kijken wat er nu aan de hand was. Hij bekeek het veulen eens, pakte de voetjes op en deed nog wat meer, en zei toen tegen de eigenaren dat er iets goed mis was, dus is 's middags de dierenarts erbij betrokken geraakt.
Hij bekeek het veulen eens en zei dat het een gewrichtsontsteking was dus dat die aan de antibiotica moest maar dat het niet in zijn eigen stal kon dus moest Faith naar Hochmore in Duistland. Helaas voor mij want dan kon ik niet met zijn moeder mee doen met de paardenvierdaagse, maar het was beter voor het veulen. Maar wat bleek daar in Duitsland, ze hadden bloed afgenomen bij Faith en het bleek dat hij de veulengriep had. De bacteriën zorgden ervoor dat de gewrichten helemaal aangevreten werden. Bij Faith was dit al zo erg, dat ze eigenlijk maar een keus hadden. En je raad het natuurlijk al, inslapen was de enige optie.
Mijn kleine grote en stoere vent is helaas sinds een uur of half 8 niet meer onder ons

faith is geboren op 7-4-'10 en is helaas gestorven op 1-7-'10.
Het drong me net na het telefoontje nog niet echt door, maar nu begint het steeds meer door te dringen en ik begin ook steeds droeviger te worden.
pff... dit moest ik even van mij afschrijven.
veel liefs,