Gisteravond is een van het "bejaarden" clubje ingeslapen. Black stond hier nog niet zo heel lang, ongeveer 2 jaar en had de respectabele leeftijd van ongeveer 28 jaar. Gister met binnen halen, niets aan de hand, lekker hooi opgegeten en haar hapje. Word ik thuis om 8 uur gebeld dat ze was ingestort. Gelukkig waren er een boel pension klanten op stal en die hebben direct de dierenarts en eigenaar gebeld en het de pony zo comfortabel als mogelijk was gemaakt. Ze is vredig ingeslapen, al koste het wel een beetje moeite omdat ze lag en de ader niet zo makkelijk te vinden was. De ironie wil nu, dat ik diezelfde morgen een afspraak had gemaakt voor nog een pony van 34 ( een van mezelf) om in te laten slapen a.s woensdag. UIt datzelfde groepje! Paardje stond met zo veel pijn in 1 week tijd ( zwaar bevangen door ziekte van cushing) Dat zelfs de zware pijnstilling eigenlijk niet meer helpt. Omdat dit een krijger is ( 10 jaar geleden gekregen van nu de gp ruiter Coen vd Vlugt en dit zijn eerste pony was) heb ik eigenlijk pas voor woensdag de afspraak gemaakt om hem toch de gelegenheid te geven afscheid te nemen van haar. Gelukkig had hij gister de tijd om haar nog even te zien. Zo heb je 5 oudjes staan en zo ben je er in 1 week 2 kwijt! En dat hakt er best in kan ik jullie vertellen, want zelfs na 40 jaar paarden en menig paard verloren, went het nog steeds niet! Zullen dus wel aardig traantjes vallen morgen!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 29-06-10 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt
wat vreselijk .... ik heb in maart ook mijn pony van 29 in moeten laten slapen.. ze had artrose en stond eigenlijk ook de laatste maanden wat met pijn in het land. toen zeiden we dat we haar maar beter in konden laten slapen.
Veel sterkte!
Alane
Geplaatst: 29-06-10 16:45
aggossie, tja die oudjes zijn dieren van de dag. maar daarom niet minder erg... heel veel sterkte.
je weet dat het gaat komen, maar je wil het niet...........
superpony
Geplaatst: 29-06-10 16:48
Het blijft heel naar. Je kan er verstandelijk naar kijken en weet dat je het zo goed mogelijk gedaan hebt, ze nu ouder zijn en het beter is etc etc. maar als je hart bij dieren ligt, zal het altijd pijn doen. Ik denk dat het maar beter is ook. Zo blijven we beseffen waar we mee bezig zijn en zelf ook bewust van de mooie dingen. Fijn dat de oude ruiter afscheid heeft kunnen nemen en ook die moeite heeft genomen.
Sterkte, ook voor morgen en de komende tijd!
rainbow8
Geplaatst: 29-06-10 16:48
Sterkte...... Je weet dat het sneller gebeurt dan je lief is........ Al zijn ze oud dat maakt het niet minder erg........
Sabin_e
Geplaatst: 29-06-10 16:49
Heel veel sterkte!
Origineel
Geplaatst: 29-06-10 16:49
KiWiKo schreef:
lief, heel............. heel veel sterkte!!!
je weet dat het gaat komen, maar je wil het niet...........
aw, dat is naar. Ook al doe je wat echt het beste is voor 't beestje, het blijft gewoon naar. Heel veel sterkte morgen, maak er een liefdevol afscheid van
IK heb er ook wel vrede mee hoor! Maar 2 in 1 week is wel heel heftig. Getver.....alleen al hierom zou je bijna geen dieren meer nemen! Je beslist toch maar even over het leven van zo'n dier!
whitneyvdw
Geplaatst: 29-06-10 19:18
ik wil je heel erg veel sterkte wensen twee tegelijk is wel heel heftig,maar gelukkig kunnen wij nog eerlijk beslissen als een dier pijn heeft,het valt nooit mee,hoe oud ze ook zijn.en ik weet zeker dat je een goed besluit genomen hebt,nogmaals heel erg veel sterkte.
Aukelizzy
Geplaatst: 29-06-10 23:50
Het blijft moeilijk hoor..Heel veel sterkte.Ik heb er ook eentje van 29 staan en moet er niet aan denken dat ze er straks niet meer is...
angel_93
Geplaatst: 29-06-10 23:52
Wat rot voor je,, sterkte ermee!
franka75
Geplaatst: 29-06-10 23:52
heel veel sterkte , ook al zijn ze oud ze hebben wel meer karakter. ik volg je berichten altijd had je ook een pb gestuurd.
wigke89
Geplaatst: 30-06-10 13:58
Nog heel veel sterkte mocht het nog niet gebeurt zijn ook nog heel erg veel sterkte voor straks
het hakt er zeker weten in 2 in 1 week
daphne1997a
Geplaatst: 30-06-10 14:01
HeelHeelHeeel veel sterkte en een dikke virtuele knuffel van mij
Xxx.
Girlgamer
Geplaatst: 30-06-10 14:21
Nee dat is alles behalve leuk zoiets. Ze hebben wel een mooie leeftijd bereikt zeg! Sterkte
quartel
Geplaatst: 30-06-10 14:24
even mijn complimenten voor de hoogte van de leeftijden. Maar ook voor jou, dat het je na zo veel jaar nog zo aangrijpt. Sterkte met het verwerken.
Gelukkig allemaal weer heel vredig gegaan! Het was eigenlijk de bedoeling dat Bo-Jo bij haar vertrouwde groepje in het land zou inslapen, maar vanmorgen kreeg ik haar de box niet uit. Het was in de nacht ondanks de zware pijnstillers, toch weer behoorlijk verslechterd. We hebben haar toch met wat steun en lieve woordjes naar een van de hele grote boxen toe kunnen sturen omdat het met vallen met de 2 de injectie toch fijner is als je meer ruimte hebt. Daar heeft ze nog lekker een portie haver gekregen en hooi. Bij de 1 ste injectie was ze eigenlijk al van de wereld en zag je gewoon dat het bijna een opluchting was dat de pijn weg was. Ze viel heel rustig en was met de "echte" injectie ook al snel naar haar vriendjes in de paardenhemel. Al weet je dat het goed is, er is ook nu wel weer een traantje gelaten! Rust zacht lieve Bo-Jo je hebt het verdiend!!!
Veel sterkte! Dat is idd zwaar, 2 paardjes zo kort na elkaar. Maar laat het een troost zijn dat je ze nog een fijne oude dag hebt kunnen bezorgen in je bejaardenclubje.