[IM] Mijn lieve knuffelbeer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caatje000

Mijn lieve knuffelbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 23:38

Ook ik ben mijn lieve schat verloren.

Hij was nog maar 5 jaar oud. Zelf gefokt. Het ging ontzettend goed. na een jaartje rijden en oefenen was het dan tijd om op concour te gaan.
Direct bij mijn eerste B-proef dressuur mijn eerste winstpunt binnen. Ik was dolgelukkig. En hij was ook nog eens superbraaf. Wel vond hij de vlaggetjes een beetje eng. Maar na een tijdje maalde hij er niet meer om. Ondanks dat hij een ruin was, vond hij de merries toch nog erg interessant. ha ha.

Hij was altijd opgewekt en blij op het moment dat ik weer binnenkwam in de stal. Altijd lekker kroelen. Want dat was het, een echte knuffel beer. Zelfs als hij lekker in de wei liep kwam hij altijd bij me als ik hem riep. Ik had echt een enorme band met mijn paardje. Toen ging het opeens mis. Het was echt verschrikkelijk. De een op de andere dag leek mijn paard mijn paard niet meer. Er zat geen leven meer in, en hij stond daar maar. Hij stond heel vreemd op de benen, en wankelde. Wilde amper lopen. Dus direct de dierenarts erbij gehaald. De echte oorzaak konden we toen niet vinden. Het kon van alles wel zijn. Van alles uiteraard geprobeerd. Totdat we hem even later los in de wei lieten. Hij liep recht door de omheining heen, en viel de hele tijd om. Het leek wel of hij zijn coördinatie helemaal kwijt was. Door de medicijnen en pijnstillers leek het er even op dat hij op een gegeven moment weer iets opknapte. Maar helaas. Na 3 dagen vechten was er geen redden meer aan. Het was alleen maar veel en veel erger geworden. Het leek wel een leeg omhulsel. Het leven was er uit. Eens zo'n vrolijk en opgewekt paard, was nu nog maar een hoopje ellende. Na echt alles geprobeerd te hebben, kon ik niet anders dan mijn paardje te laten inslapen. Het leek er sterk op dat hij iets van een hersenbloeding heeft gehad. Het was echt vreselijk om zoiets te moeten beslissen. Een beslissing over leven en dood.

Het is nu bijna een jaar geleden, maar het doet nog steeds pijn. Ik heb het nu pas een plekje kunnen geven. Ik hoop dat er ergens een hemel is voor paarden, waar hij alsnog gelukkig kan zijn.

Afbeelding
15-03-04 - 08-07-09

Lieve kerel,

Waarom al dat vechten,
Waarom al die pijn,
Je wilde hier niet weg,
Je wilde bij ons zijn,
De strijd was oneerlijk,
Geheel niet terecht,
Je wilde graag verder,
Maar verloor dit gevecht,
Waarom moest je sterven,
Het doet zo'n pijn,
Ik hoop dat je in de hemel,
Weer gelukkig zal zijn.

joyfordogs

Re: Mijn lieve knuffelbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 07:45

sterkte meid, veels te jong, maar helaas mag niet elk dier lekker lang bij ons zijn.
soms is het beste wat je kan doen, loslaten en laten gaan.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:37

jeetje wat vreselijk zeg,wat was het een prachtig paard,en wat afschuwelijk dat hij zo ineens zo ziek was.en nog veels te jong ook.wat is het soms toch oneerlijk.ik hoop dat je het ooit kan verwerken ik heb er een brok van in mijn keel.ik wens je ontzettend veel sterkte.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:43

O, wat een vreselijk verhaal. Helemaal omdat hij ook nog zo jong was. Mijn friese merrie is een maand voordat ze 5 werd ook overleden.
Dit is nu 3 jaar terug en het gemis is er ook nog steeds. Je verdriet krijgt straks wel een plekje als je eraan toe bent.
Toch zal het altijd nog wel eens terug komen. Maar zo houd je de mooie herinneringen in leven.
Als het teveel pijn doet kan je erover gaan schrijven misschien? Dit hielp mij altijd wel wat.
En een jaar is niks, geef het de tijd (wat andere mensen soms ook zeggen mogen)

Sterkte :(:)

caatje000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 23:06

Bedankt voor jullie berichtjes. Gelukkig zijn er mensen die precies begrijpen hoe je je voelt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:34

Logisch dat het je nog heel veel pijn doet..Zo'n kanjer verliezen hakt erin weet ik uit ervaring. Je blijft terug kijken met een lach en een traan. Weet wel dat je alles gedaan hebt om hem te laten herstellen. Helaas lukt dat niet altijd en dan zit er nog maar één ding op...Het lijden van je vriendje laten stoppen... :(:) "Gelukkig" kunnen we die beslissing maken.Hoe moeilijk ook. ;(

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:14

Veel te jong,
Ging deze knappe man.
Zo onterecht,
Verloor hij dit gevecht.
Tranen vullen mijn ogen,
Mooie herinneringen komen naar boven.
Niemand weet hoe moeilijk het is om achter te blijven,
Hier te blijven zonder mijn maatje.

Zo veel sterkte toegewenst ! Ik weet wat er in je omgaat, wanneer je je maatje bent verloren.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:21

Heel veel sterkte met dit verlies... wat een vreselijk verhaal. wat erg dat je hem zo aantrof...

mister_Ed4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:49

Sterkte met dit grote verlies

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:52

Jeetje wat erg! nog steeds sterkte ja ! ik kan niet zeggen hoe het voelt heb het gelukkig nog niet meegemaakt maar moet echt heel vreselijk zijn :(

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:52

Heel veel sterkte gewenst, hoe oud ze ook mogen zijn het blijft pijnlijk om je maatje te moeten verliezen..