afgelopen zondag werd ik om 4 uur gebeld, ik moest snel komen. aangekomen hoorde ik het hele verhaal. jesta was zojuist bevallen van haar veulen, in de kudde, wat niet de bedoeling was, maar het was zaterdag noodweer geweest en ik had juist die dag niet gekeken naar de uiers al was ik wel geweest. mijn pony was naar het veulen toegelopen en had het de sloot in geduwd... mijn vriendin was erbij en was meteen de sloot ingesprongen en heeft het eruit gehaald. de trailer werd al gehaald en moeder en veulen zijn zo snel mogelijk naar stal gebracht.( is maar 1 kilometer verderop) afgedroogd en toen gekeken.
rainy droogde gelukkig snel op, maar had wel moeite met lopen. ze hupte een beetje raar. ze heeft twee dagen binnen gestaan en ze dronk nog steeds niet.. dus voerde we haar met de fles. we melkte jesta elke keer (die gelukkig meewerkte) en gaven het dan aan het veulen via de fles. na twee dagen ging ze naar buiten en ging het beter. ze liep zoals een veulen hoort te lopen, rende voor het eerst en kwam bij ons haar melk halen. donderdag zat ik in de wei en zag ik hoor rommelen bij haar moeders uier, dit doet ze steeds maar ze krijgt de tepel niet te pakken. nu wel, ze dronk om 3 uur 's middags voor het eerst. we waren enorm blij, en besloten het aan te kijken, maar voor de zekerheid wel ee flesje bij te geven 3 keer op een dag. vrijdag ging alles goed, ik was er nog om 9 uur en ze huppelde door de wei en ging lekker op schoot slapen. dat deed ze graag.
vanmorgen was ze er niet meer... ik weet niet wat er gebeurt is. maar uiterlijk is ze nog helemaal gaaf. misschien heeft er toch iets van binnen niet goed gezeten. het doet pijn, de hele week heb ik op kleine smurf gepast en nu is het over.. ik heb haar een knuffel gegeven en de moeder kans op een afscheid. maar wat zal ik haar missen, ze leek exact op sun. en ze was ontzettend aanhalig...
He jakkes wat naar zeg! Vreemd ook, wss toch iets van binnen niet goed zoals je al vermoed..
Sterkte!
_Bitje_
Geplaatst: 05-06-10 13:56
wat vreselijk,en ook nog zo jong, heel veel sterkte
Lieszje
Geplaatst: 05-06-10 14:04
Wat erg Weet hoe naar het kan zo'n zijn jong dier te verliezen. 3 jaar geleden overleed ook het veulen van mijn verzorgpaard 'opeens' had een moeilijke start maar bleek toen goed te gaan. Die heeft ook maar een week oud mogen worden.
Jeetje, wat een vreselijk verhaal zeg! arm beestje...
heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies!
whitneyvdw
Geplaatst: 05-06-10 16:14
hoi wat een vreselijk verhaal,je hebt gedaan wat je kon,maar het heeft niet zo mogen zijn.ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je veulentje
Delaja
Geplaatst: 05-06-10 16:21
Wat ontzettend sneu zeg, heel veel sterkte in ieder geval!
Dit doet me denken aan een filmpje wat laatst op bokt stond, van een wilde kudde paarden waar een veulentje werd geboren dat niet helemaal goed was, deze werd uiteindelijk gedood. Misschien merkte de moeder direct al dat er (inderdaad van binnen) iets niet goed was en heeft daarom geprobeerd het veulentje te doden... Heel gruwelijk natuurlijk maar blijkbaar werkt dat zo in de paardenwereld
ik kan me voorstellen dat je binnen een paar dagen je zo bent gaan hechten aan het kleine veulentje,wat vreselijk triest dat het dan ook zo moet aflopen...
ik kan me je verdriet echt heel erg voorstellen...
heel veel sterkte,de hemel heeft er weer een ster bij...
paardjepony
Geplaatst: 08-06-10 21:49
aahhhh.... echt heel veel sterkte.. dat is echt wel even een klap, zo'n lieverdje van de wereld weg....