[IM] mijn allerbeste vriendin is in de paardenhemel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gelbrig

mijn allerbeste vriendin is in de paardenhemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 10:37

Dinsdag 18 mei is mijn lieve merrie op de leeftijd van bijna 18 overleden.

Maandagmorgen vond ik haar in de stal en ze was anders dan anders ze zat onder het stro en zag er naar mijn mening "zielig" uit, direct de dierenarts gebeld omdat ik het niet vertrouwde, die dacht aan een lichte koliek aanval en ze kreeg een spuit en ik ben de hele ochtend met haar aan het wandelen geweest na 3 uren was er nog geen verbetering en is de dierenarts weer geweest, opnieuw kreeg ze een spuit en heeft hij haar via een neussonde doorgespoeld heb toen nog een tijdje met haar gewandeld en haar toen wat rust gegeven dat was nodig volgens de dierenarts, aan het begin van de avond ging het nog steeds niet goed met haar en opnieuw was de dierenarts langsgeweest en heeft haar weer via de neussonde doorgespoeld haar hartslag was toen ook erg hoog en dat was niet goed. De dierenarts had me verteld dat als ze de ochtend haalde het eigenlijk een wonder was en als ze het haalde was het maar de vraag of het goed met haar ging.

Voor de nacht heeft ze pijnstillers gehad en ben ik tot laat bij haar gebleven even snel naar huis om zelf ook een beetje te slapen. toen ik dinsdagochtend bij haar kwam was ze vrolijk en opgewekt en had ze zelfs water gedronken even had ik weer hoop dat het goed kwam. ik ben 10 min weg geweest om het aan mijn ouders te vertellen dat het er goed uit zag. toen ik weer terug kwam was het helemaal mis ze stond te trillen keek raar uit haar ogen en was steenkoud, direct de dierenarts gebeld dat hij meteen moest komen, hij zou om 9 uur er zijn maar hij dacht dat het beter was om haar in te laten slapen en haar uit haar lijden te verlossen.

ik stond bij haar stal naar haar te kijken en zou haar halster pakken om die om te doen en zo gaat ze met haar snuit naar mijn andere paard en kijkt mij aan en valt zo neer in diepe slaap.....

De wereld verging op dat moment onder mijn voeten, mijn allerbeste vriendin waar ik 17 1/2 jaar lief en leed mee heb gedeeld die alles van mijn weet die mij nooit in de steek heeft gelaten en altijd blij was dat ze me zag.

Nu een week verder weet ik nog steeds niet wat ik zonder haar moet, het is alsof een stukje van mij ook is overleden Ik weet dat ze haar best heeft gedaan om te vechten maar ze kon het gevecht niet winnen haar darmen waren teveel en te snel verstopt geraakt.

Ik zal haar nooit vergeten ze heeft voor altijd een plekje in mijn hart!

WinSel

Re: mijn allerbeste vriendin is in de paardenhemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:38

Heel veel sterkte :(:)

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:42

Heel veel sterkte!

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:58

Jeetje! Heel veel sterkte met dit verlies! :(:)

chicota10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:02

Jeetje!!
Veel sterkte!

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:08

veel sterkte :+:

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:13

Heel veel sterkte en een dikke knuffel. Het gemis blijft maar de herrinneringen worden steeds mooier om heen terug te kijken, nu doet het pijn om het over haar te hebben, maar straks wil je er over praten is mijn ervaring.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:20

Wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:48

Heel veel sterkte...Hopelijk kun je het straks een plekje geven. Niets vreselijkers dan je paard te moeten laten gaan. Het voelt inderdaad alsof er een stukje van jezelf sterft....Ik ken het gevoel. :(:) Het allerscherpste verdriet slijt gelukkig maar ik denk nog steeds met een brok in mijn keel terug..Sterkte...

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:55

Heel veel sterkte, wat een gemis een paard dat je zo lang had.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:26

Wanneer een slag in de darm zit wordt de boel afgekneld.
Paarde krijgen ondertemperatuur omdat ze alle bloedvaten afsluiten die niet nodig zijn voor vitale delen. Hierdoorvoelen ze zo koud aan.
We hebben op de manege waar ik werkte ook een paard verloren hierdoor. Gaat snel dan...

gelbrig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 23:47

vandaag alweer een week en een dag geleden dat mijn lieverd er niet meer is, vanavond heb ik ik me er toegezet om op mijn andere paard te gaan rijden mijn lieverd haar zoon. Ik had er totaal geen zin in, omdat het anders is dan anders niet meer mijn lieverd daar op stal het is gewoon zo stil. Maar ook mijn lieve amore heeft de liefde nu hard nodig en dat is erg moeilijk voor mij het liefst kwam ik daar een tijdje niet maar dat kan niet.

Maar goed vanavond dus een buitenrit gemaakt op mijn andere schat en wat was hij lief voor het eerst zonder zijn moeder op pad, het was voor ons allebei moeilijk dat merkte ik aan alles maar het heeft ons ook goed gedaan heerlijk in de wind in volle galop. Maar echt genieten lukt me niet terwijl ik het zo graag wil want ik wil mijn ruin niet het gevoel geven dat ik niet van hem hou.
Maar elke keer als ik in zijn ogen kijk zie ik dezelfde glinstering als mijn merrie altijd had.
Het blijft gewoon zo moeilijk... Het doet me goed dat er in ieder geval mensen zijn die mijn verdriet begrijpen dank jullie wel!

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:47

heel veel sterkte :(:)

Unicorn07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:58

Met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen. Heel veel sterkte, ik hoop dat je met haar zoon toch weer gelukkig zult zijn over een tijdje. Natuurlijk altijd met haar in gedachten.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:37

De tranen staan in m'n ogen. Wat een vreselijk verhaal. Ze heeft gevochten tot ze niet meer kon...

heel veel sterkte met dit verlies!

Joyce081084

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:15

Heel veel sterkte,
Hoop dat je het een plekje kunt geven en uiteindelijk weer kunt genieten.

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:31

Vreselijk!
Echt veel sterkte :(:)

__Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:03

veel sterkte toegewenst!

patriciakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:04

heel veel sterkte met dit verlies.....

gr patricia

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:09

Ik heb mijn eerste fjord bijna 2 maanden geleden moeten laten inslapen en nog kan ik om hem huilen. Ik heb wel weer een andere fjord gekocht en juist door haar kan ik mijn verdriet kwijt. Ook van jouw andere paardje kan je straks weer genieten, maar geef het de tijd, je moet echt door een rouwproces. Heel veel sterkte.