[IM] Nicolaas, ik vond het heerlijk om jou gekend te hebben.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MH_linda

Nicolaas, ik vond het heerlijk om jou gekend te hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 14:19

Een paar jaar geleden kwam er een grote vos op de manege. Het was een pittige maar ongelovelijk lieve ruin. Hij was de vervanger van een paard, Jackie, die het manege werk niet aan kon vanwege soliciatie problemen. Deze had ik ook bijna een half jaar gereden omdat er niemand meer op durfde. Nicolaas, was in het begin de lieveling. Gauw genoeg ging het met een buitenrit mis en werd een klein verhaal ineens een survival verhaal. Je weet hoe dat gaat. Niemand die hem wilde rijden. Dit was toevallig in mijn vakantie periode en daarom werd ik ook gevraagd dit paard te rijden omdat ik zo af en toe wel eens op hem gereden had. Dit wilde ik graag want het was een geweldig paard. Een paar weken lang had ik hem gereden, getraint om buiten ook braaf te zijn.

Dit lukte en na deze verhalen gingen nog een paar andere goede ruiters hem ook rijden. Ik reed hem toen nog als we moesten springen in de lessen en met de springwedstrijden. Ik heb zelfs dressuurwedstrijden met hem gedaan gewoon om te laten zien dat hij dat ook kon en er braaf genoeg voor was. Op een dag net als andere dagen dat er uitgemest werdt, werd Nicolaas losgelaten in de bak. Ik had toen nog even met hem gespeeld en ging boven in de kantine wat drinken samen met een paar lessers die van te voren gereden hadden. Nicolaas stond lekker alles te besnuffelen tot hij ergens van verschoot hij draaide vlug om en wilde weg galopperen maar na een stap stond hij al stil op drie benen. Ik ging erheen en probeerde het te bekijken. Ik voelde van binnen dat dit niet goed was. Nicolaas wilde lopen toen ik weg liep. Maar met zoveel moeite... Ik heb hem op een of andere manier nog in zijn stal kunnen krijgen. De dierenarts kwam langs en heeft hem ingeslapen. Onder bij zijn hoef had hij waarschijnlijk iets gebroken omdat hij zo ineens wegdraaide en weg wilde sprinten. Ik mis hem nog steeds als ik foto's van hem bekijk. Ook al heb ik mijn eigen paard, Nicolaas beschouwde ik als een vriend, mijn maatje, zoveel als mijn tweede paard. Samen stonden ze op een. Rust zacht mijn lieve Nicolaas. Ik heb je kort mogen kennen maar je zal altijd bij mij in mijn hart zijn.

Afbeelding

astridelise

Re: Nicolaas, ik vond het heerlijk om jou gekend te hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:21

Sterkte met het verwerken van dit verdriet. Het is nooit makkelijk om een vriend te moeten missen.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:24

Joh, dat is wel een naar ongeluk zeg.. :n
Sterkte! :(:)

Boemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:28

tjeeh veel sterkte! Fijn dat jij dit paard wel nog een kans gaf om te bewijzen dat ie lief en braaf was

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:36

jeetje wat kud!!! :(:)

echt enorm balen!!

Sterkte met het verwerken van dit verdriet :(:)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:03

Omdat dit topic niet over je eigen paard gaat, hier een slotje.