[IM] RIP mickey! ik mis je.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniee_

RIP mickey! ik mis je.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 21:33

Ongeveer een jaar geleden hadden ze bij mijn verzorgpony William een nieuw maatje erbij gekocht! (het was toen ongeveer juni) Mickey, ik vond hem op het eerste gezicht al meteen een sgatje. hij had mooie lange dikke blonde manen, en een bruine vacht! hij was best slank voor een shetlander! met mickey ging ik meestal heerlijk wandelen. of met de fiets we hadden altijd wel wat te doen ik verveelde me nooit met hem. even later hebben we besloten om een soortgenootje bij hem te kopen. toevallig stond er bij de overburen een shetlanderhengstje te koop. heerlijk ding was het. dus toen hadden we opeens 2 shetlanders er bij. :D toen voor de kerst kregen we in de gaten dat mickey niet helemaal goed liep. we keken ertegen aan. alshet na de kerst nog steeds slecht ging gingen we de DA bellen. dus na de kerst liep die nog steeds niet goed! wij de DA gebeld en hij vertelde dat hij gewoon hoefbevangen was. we hebben medicijnen gekregen en dat moesten we 2x per dag doen. op den duur ging die wel wat beter lopen. toen ik niets met mickey kon doen ging ik met tommy verder. (de hengstveulen) ik ging af en toe met hem op de weg en zag dat hij er plezier in had. hij had er helemaal geen moeite mee en was niet bang. toen mickey weer wat was opgeknapt probeerde ik wel een stukjes met hem te lopen. ik zag dat het wel wat pijn deed maar hij ging wel. op den duur ging het stukke beter. dus ik kon weer gezellig gaan wandelen. ondertussen was het nog het koude januarie! maar we bleven lekker wandelen welk weer het ook was! toen ongeveer 1 1/2 maand later zagen we dat hij weer niet goed liep. we hebben meteen de DA gebeld zodat we er optijd bij zouden zijn! weer medicijnen gehad en niets bijvoeren. dus die weken die volgende heb ik niet zoveel gedaan af en toe dan maar weer met tommy lopen. toen ik met een vriendin naar de stad ging zag ik tommy in het weiland liggen. ik vond het al raar maar dacht er verder niets bij. tot ik net naar huis wou gaan en werd gebeld door de verzorgers! ik nam op maar ze reageerde niet, ik ben zo snel mogelijk naar hun toe gegaan omdat ik net naar huis wou gaan en toch erlangs komt kwam dat mooi uit. toen ik daar aankwam hoorde ik dat tommy zijn nek had gebroken. ik schrok me rot. ze vertelde dat hij blijkbaar vast zat met zijn hoefje en dat hij los probeerde te komen maar verkeerd terrecht kwam!! ik moest zo huilen ben even naar hem toe gegaan. ik heb toen me moeder gebeld of ze me kwam ophalen. dus die weken die volgen was er niet zo veel te doen. met mickey ging het wel beter maar niet zoveel te doen, de andere paarden waren nog niet goed beleerd. dus toen het wel weer beter ging met mickey kon ik weer met hem verder! dus toen ik maandag uit scool kwam van me examen zag ik dat ik gebeld was door de eigenaren! ik had al een slecht voorgevoel! ik belde ze terug ze vertelde me dat het met mickey niet zo goed ging! ze hebben de DA gebeld en hebben de beslissing gemaakt dat ze het beter vonden om euthenasie te plegen. het drong nog niet zo goed tot me door toen ik het hoorde, want ze vroeg of ik vanavond nog mee kon. ze wilde er zelf niet bij zijn. ik heb gezegt dat ik er rond een uur of 7 zou zijn! dus ik ben daar rond 7 heb hem nog gepoetst en hebben we hem ingeladen. ik ging bij hem in de kar zitten want hij was te zenuwachtig om alleen in de kar te zitten. de heenweg was vreselijk. hij moest moeite doen om niet door zijn benen te zakken. je zag hoe een pijn hij had! eenmaal daar aangekomen is alles eigelijk vreselijk snel gegaan! dus we kwamen terug zonder paardje natuurlijk! ik ben meteen naar huis gegaan ik kon het niet droog houden! eerst koop je 2 lieve shetlanders en dan ben je ze zo weer kwijt!

Afbeelding
hier waren we heerlijk aan het wandelen! <3

van tommy heb ik helaas nog geen foto's toen kunnen maken!
sorry van het lange vehaal!

mickey en tommy ik vergeet jullie nooi!
liefs sandra!

RobbyK

Re: RIP mickey! ik mis je.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:34

Heel erg veel sterkte! :(:)

Sanniee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 21:43

dankjewel. ;(

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:01

Jeetje, 2 ponys in zoon korte tijd.
Wat was Mickey mooi!

Sterkte.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:08

Mickey was een prachtige pony..Heel veel sterkte..Het is niet niks om zo snel na elkaar twee pony's te verliezen.. :(:)

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:20

Vreselijk, heel veel sterkte!