amon, is niet meer................ op vrijdag 16 april heb ik, mijn 29 jarige paard amon in moeten laten slapen, ik heb hem 27 jaar gehad, en dat waren hele mooie tijden het was een sterk en mooi paard[klophengst] er zat karakter in en daar viel ik op. helaas kon hij niet meer na, het rollen in de benen komen, dat terwijl ik de dag ervoor, nog een rit op hem had gemaakt, hij liep nog werelds, en had het erg naar zijn zin ,in zijn leven, hij heeft een mooi leven gehad kwam veel uit stal liep iedere dag, had veel afwisseling in zijn werk ging zomers altijd mee voor 3 mnd naar zee.. en had een eigen wei, toen hij niet meer in de benen kon komen heb ik besloten dat het nu de tijd is, het was, nl al 5 mnd eerder ook al gebeurdt, en toen is hij door de brandweer, omhoog getild, dat was mooi, maar ik had daarna wel besloten om dit niet nogmaals te doen.
de veearts, is gekomen en ik heb hem zelf in laten slapen dat was mijn wens......... en gelukkig stond de arts daarvoor open[goede band met de arts] en dat verliep zeer voorspoedig hij sliep rustig in, hij had het nu eindelijk ook opgegeven ,,mijn reus... was niet meer. daarna is hij opgehaald en gecremeerd in roermond, was ook zeer netjes is verlopen. ik heb het goed gedaan had niet alles gewilt. hij heeft nu rust ,,en de grootste wei van de wereld.......... amon ik zal je nooit vergeten ik hou van je ,,je bazin...[kusje]