[IM] ons schimmeltje!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arosierJarig

ons schimmeltje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 17:33

Ik plaats nooit een topic maar moet even mijn verhaal kwijt.

Zo ong 6 jaar geleden hebben we Pivanti gekocht, een schimmeltje van toen 10 jaar... We hebben hem gekocht om hem aangespannen te rijden samen met onze Vivaldi.

Wat ons altijd al opviel was dat Pivanti anders was dan alle paarden die we hebben gehad. Hij was nukkiger en soms chagarijnig. Hij gooide altijd met zijn hoofd voor de wagen, en ook onder het zadel was hij niet gemakkelijk nagevelijk te rijden. Als je hem poetste drukte hij zijn rug weg.
Toen hebben we besloten om er mee naar een kraker te gaan. Deze constateerde dat zijn rug niet goed zat en heeft hem toe behandeld.

Toen ging het eigenlijk wel weer redelijk goed.

Tot half jaar geleden... Doordat ik een vriend ver weg heb wonen werd de tijd wie ik in mijn paarden kon steken steeds minder werd. Daarom hadden we besloten om Vivaldi te verkopen. Deze is ook super terecht gekomen! Maar toen hadden we Pivanti nog, mijn vader besloot om alleen met hem verder te gaan en heeft dus nog veel met hem gemend. Maar nu merkte hij toch weer die rug van hem. Ik heb toen besloten om hem weer te gaan trainen (onder begeleiding) in de hoop zijn rug sterk te krijgen en zo hopelijk alles over ging. Helaas dit werkte niet..

De DA er bij gehad, en een buig proef gedaan, deze was niet goed.. ook een groot onderzoek van zijn rug bleek uit dat daar pijn in zit!!
Gelijk besloten om hem op non actief te zetten en er mee naar de DA te gaan voor foto's.. Deze heeft foto's gemaakt van zijn benen, en die constateerde dat er niks mis mee was. WEl dat het dier pijn in zijn rug heeft zodra je er op drukt.
Toen naar een kliniek gegaan om foto's te maken van zijn rug. ook hier niks op te zien!! maar ook hier de conclusie paard heeft last van zijn rug. Ook wou hij bij de hoefsmid niet meer op 3 benen staan. en zijn rug werd de laatste maand steeds holler. Toen was het eigenlijk voor ons erg duidelijk. WE hebben besloten om hem bij de verzekering aan te geven. MAar die deden eerst nog wel moeilijk, maar toch uit eindelijk is het toch geaccepteerd. Ik woon ondertussen in Eindhoven dus had dat niet mee gekregen dat dat was geaccepteerd.

Nu beld mijn moeder ineens gisteren in paniek op, ja zegt ze er belde net een man op en die vertelde dat hij paardenslager is in Nijkerk en dat hij Pivanti op komt halen vanavond en dat hij morgen geslacht word!! Nou dat was een grote schok voor ons...!! mijn vader zit in Duitsland voor zijn werk en ik in Eindhoven dus mijn moeder (die niet van paarden houd) kon het alleen op lossen. Ze is toen naar stal gereden en naar een half uurtje wachten kwam de meneer met de witte rubberen laarzen ons paardje ophalen... Volgens mijn moeder was die meneer heel aardig en erg vriendelijk voor het paard. Hij vertelde dat hij savonds nog eten kreeg en de volgende ochtend (vanmorgen dus) werd geslacht...\

Dus zonder afscheid te hebben genomen van ons schimmeltje, is die er nu niet meer.. Echt zon raar gevoel!!

Sorry maar ik moest echt mijn verhaal even kwijt... Ik weet dat het zo beter is, hem laten lijden is niet goed...!!

Roweentje89

Re: ons schimmeltje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:37

Wat erg voor je!
Maar als ik het dus goed begrijp heeft de verzekering besloten dat een slager hem moest komen ophalen om hem te laten slachten?
Of is dat wat jullie ook al besloten hadden?
Of wilde jullie hem nog houden en gewoon met een pensioentje op de wei laten lopen?

arosierJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 17:40

@ roweentje89

Wat ik er uit begreep beslist de verzekering hier over, wat er gaat gebeuren. Maar dat weet ik ook niet helemaal zeker hoor! Maar we hadden wel al besloten, dat het niet verder zo kon, hij had echt pijn, en raar maar waar, met de kou van de afgelopen tijd erbij werd het alleen maar veel slechter!!

Die slager, had wel een papier bij zich met daarop het verzoek van de verzekering op ons paard op te halen en te slachten.

Barb46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:42

wat erg voor jullie zeg. Maar hoe zit het dan met de slager? Hadden jullie dat besloten of de verzekering. Veel sterkte met alles.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:46

jeetje wat sneu,heel veel sterkte.
het enig positieve is wel dat de slager in nijkerk wel een hele goede naam heeft(van bokt zijn ze er geweest)

arosierJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 17:56

@ barb46

Volgens mij de verzekering, zal het morgen nog is aan mijn vader navragen

@ knooopje

Ja klinkt misschien raar maar had vanmorgen al gegoogled en zag idd dat hij positief staat aangeschreven. ben ik eigenlijk wel heel erg blij mee. MAar mijn moeder vertelde dat ook al, dat die meneer heel aardig was. en dat het echt een paarden man is.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:55

Wat naar! Heel veel sterkte! Ik weet hoe moeilijk het is; ik had destijds een paardje met hoefkatrol en artrose die ook verzekerd was en door de slager werd opgehaald. Hoe vervelend het ook is, hopelijk kan je jezelf wat troosten met de gedachte dat je paardje duidelijk veel pijn had en hij daar nu van verlost wordt.

En over de verzekering: de verzekering laat het paard inderdaad slachten. Je kan hem wel terugkopen van de verzekering voor de slachtprijs, als je dat graag wilt.

shereen1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:38

Wat naar voor je!!
Heel veel sterkte
Kan me voorstellen dat het zo onwerkelijk voor je is!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:56

Piefje Y;(

;(

SheltieRex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:47

sterkte!

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:30

Pivanti, heel bijzonder dier wat ik niet snel zal vergeten.
Veel sterkte.

arosierJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 15:26

@ bosefoso

Kende jij Pivanti?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:39

Je kunt toch bij de meeste verzekeringen zelf beslissen hoe en wat.
Dus of je hem zelf naar de slager wilt brengen of op stal wil laten inslapen. bij het laatste geval krijg je dan vaak wel minder uitgekeerd.
Nijkerk is overigens een goede slager. Daar heb ik ook ooit eens een paard gebracht. Ging heel netjes.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:20

Anne: Bosefoso is mijn nichtje :) Zij heeft ook bij ons op stal gereden toen piefje daar stond.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:31

Jeetje wat erg.
Ik woon in Nijkerk en steeds als ik daar langs rij sta je erbij stil dat iemand zijn trouwe viervoeter laat gaan.

Sterkte