[IM] Ik heb er geen woorden voor... Daaf ik mis je

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daaf4ever

Ik heb er geen woorden voor... Daaf ik mis je

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 02:36

Zittend in het zand, ver weggedoken in mijn winterjas. De koude wind raast als een malle.
Ondertussen denk ik aan van alles. Dat ik hier met jou gereden heb, tot die keer dat ik er huilend stond, omdat je er niet meer was, lieve Daaf. Terwijl ik nog lang niet zonder je kon, Mijn vriend..
Nog na 4 jaar mis ik je nog elke dag. Toen je dood ging, ging er in mij ook wat dood. De drijfveer, die mij vooruit deed gaan.

Lieverd, toen ik bij je hoofd lag, je voor de laatste keer streelde en lieve woordjes tegen je zei ging er zoveel door me heen. Je was al overleden, maar ik moest gewoon tegen je praten en je aanraken. Dat is de laatste keer dat ik écht goed gesproken heb. Daar heb ik jou achtergelaten, daar rustig op het hooi. Daaf, mijn vriend, was niet meer..
Ik wou je niet kwijt, maar je moest gaan. Liefde betekend ook: kunnen laten gaan.
Je geest wou nog zo graag, je was nog lang niet klaar op aarde, maar helaas werd je lichaam je de baas. Of beter gezegd: de kanker werd jou én je lichaam de baas. Lieverd...ik zie je nog steeds liggen daar op het hooibedje wat ouwe Piet voor je gemaakt had.
Daaf, ik mis je. Jij bent het die me door zoveel oliebol heen gesleept hebt.
Was jij ook nog maar hier, naast Blue in de wei. En soms, heel soms, meestal als ik het niet verwacht stá je inderdaad in de wei. Daar, bij het hek, jóúw hek. Tussen Blue en Kel. Maar even snel als je komt, even snel ben je weer weg. Maar je bent er, je zult nooit weggaan.
En toch...alleen in mijn hoofd is niet genoeg. Ik zou er bijna alles voor over hebben om jou naast Blue in de wei te zien staan, of eigelijk moet ik zeggen; Blue naast jou, mijn lieverd.

Hier houden mijn woorden eigelijk een beetje op. Ik ben leeg. Daaf, je was mijn lijfwacht, mijn drijfveer, mijn zweep. Mijn held, mijn teddybeer, mijn leermeester. En boven alles:
..je wás er..

In loving memory, Daaf
11.11.1980 - 07.12.2005

Afbeelding

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 03:17

jee meid, ik heb het met een traan gelezen. Gemis is iets heel ergs, en je zou er idd alles voor doen om diegene terug te halen! waar had hij kanker al ik vragen mag?
op de foto heeft hij een heel lief leuk koppie, maar wees blij met de tijd die jullie samen hebben gehad! En dat hij zo een goede drijfveer voor je is geweest..en ik zeg altijd maar: dood is hij pas als jij hem vergeten bent!

Anoniem

Re: Ik heb er geen woorden voor... Daaf ik mis je

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 03:26

Jeetje, wat heb je dat ontzettend mooi verwoord. ;(
Het leven is soms zo oneerlijk... de besten moet op de één of andere manier altijd eerst gaan.
Ik weet precies hoe je je voelt en wat je bedoelt, al kan ik het niet zo mooi zeggen als jij.
Wil je vertellen hoe je paardje is overleden?

:(:)

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 12:01

Daaf had over zijn gehele lichaam melanomen. En een grote tumor ter grootte van een tennisbal tussen zijn oor en linkeroog. Toen er kanker geconstateerd werd zei de DA: hmm, hoogstens nog 3 maanden... Gelukkig werden die drie maanden nog bijna 2,5 jaar. Zijn ziekte veroverde hem langzaam, maar was ook zo onvoorspelbaar. Op het ene moment racete hij als een gek door de wei en was hij echt Daaf zoals Daaf zijn moest.
En het andere moment voelde hij zich zo slecht, al liet hij dat nooit merken. Maar ergens moet je een streep trekken, als het niet meer eerlijk is voor je trouwe vriend. Je moet dan voor hem kiezen. Op 6 december in de avond heb ik besloten om hem in te laten slapen. Ik wou hem de winter niet meer aandoen, hij had een mooi leventje bij mij gehad. Ik was net 16, stond in mijn examenjaar, maar dit kon zo niet langer. Daaf was Daaf niet meer. Op 7 december 2005 ben ik om half 5 in de morgen naar stal gefietst. Nog 1 keer samen de zon zien opkomen, nog 1 keer samen zijn.. Omstreeks half 11 is mijn witje rustig ingeslapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:39

Dat was een moeilijke maar ook dappere beslissing.
Jij hebt de keuze gemaakt die hij niet kon maken.
Gelukkig had hij jou bij zich toen hij het leven achter zich liet. :)
Afscheid kunnen nemen is zo ontzettend belangrijk...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:42

Jeetje wat erg. Je hebt het echt ontzettend mooi geschreven.
Brok in mijn keel, tranen in mijn ogen.
Heel veel sterkte, en je bent ontzettend liefhebbend geweest door hem te laten gaan!

midt_west

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:46

Zo'n goede vriend blijf je missen...
Maar gelukkig blijven er mooie gedachtens achter...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:30

Helaas is het tot en met een jaar na het overlijden van je paardje toegestaan om een topic te openen op IM. Voor verdere herdenkingen kun je terecht in dit topic:
[IM] [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Hier daarom een slotje.