[IM] Slaapzacht Kavalier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ShiningStar1

Slaapzacht Kavalier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 19:12

Raar om te zeggen maar eindelijk kan ik het zeggen R.I.P mijn jongen

Kavalier, was een Trakehner met 70% Arabier. Ik heb hem zomaar gekregen van de eigenaars, we hadden wat tijd nodig maar hij was ook 23jaar toen ik hem kreeg, was wel nog super fit. Springen en dressuur deed hij graag en goed voor zijn leeftijd. Vaak werd hij niet gereden 3x de week voor de rest lekker buiten in de bak.
Ik heb hem toen verhuisd (grootste vergissing ooit). Daar werd hij 4x gereden maar dit werd te veel. Hij was moe en er was iets niet juist. DA laten komen, die zei hij is oud maar zeker niet versleten. Om goed te doen heb ik hem op de weide gezet waar hij opengebloeid is, aangezien hij al 24 jaar was heb ik terug contact genomen met de vorige eigenaar en ze zei miss beter dat hij op rust gaat bij een opvang, maar de meeste hebben een enorme wachtlijst. Ze stuurde me een zoekertje door van op kapaza, een opvang voor oude en mishandelde paarden. Met een goed hart heb ik hem er naar toe gedaan, maar ik voelde dat er iets niet juist was. Het was een pure handelaar. Ik vroeg hoe het met hem gesteld was en ze zeiden hij staat in de Ardennen maar was ondertussen al verkocht. Na lang speurwerk te verrichten en veel bedrogen geweest te zijn hebben we hem gevonden bij mensen hier niet echt ver vandaan, bij schatten van mensen is hij terecht gekomen, maar hij was ziek, moeten laten inslapen. Ik was te laat ;(

Bij deze jongen, mijn grote engel, Slaapzacht, ik hou van jou!

Afbeelding

Afbeelding

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 23:02

dank jullie wel allemaal ;)

het moeilijkste stuk is vooral dat ik nooit afscheid heb kunnen nemen ;(

poes

Re: Slaapzacht Kavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:08

Erg zuur dit... heb dit al zoooo vaak gehoord en snap ook helemaal niet dat mensen geloven dat er iets bestaat als een opvang waar men 'even' de kosten van je afgedankt paard van je overneemt...

Niettemin geloof ik wel dat je met goede bedoelingen hebt gehandeld en wil ik je veel sterkte wensen.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:13

heel veel sterkte...

jou paardje, lijkt erg veel op mijn merrie, die ik in juli heb in moeten laten slapen.. zelfde koppie en per toeval ook halster..

vreselijke afloop voor je! sterkte!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:24

Fijn dat ij toch nog bij eerlijke mensen terecht gekomen is, en wat een fijne !! mensen zijn er die je zo
bedriegen...
Wens je in veel sterkte met het verlies en in ieder geval heeft hij rust....

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 19:57

Ja ben ik echt blij om dat hij nog goed terecht is gekomen.
Heb veel emails ontvangen waarin ze zeiden ik heb hem gekocht
maar de waarheid kwam steeds aan het licht; ze hadden medelijden met mij dus verzonnen ze zoiets maar.

Aukelizzy

Re: Slaapzacht Kavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:09

Een geluk bij een ongeluk dat hij bij mensen terecht gekomen was die het beste met hem voor hadden. Wel triest voor je dat je geen afscheid hebt kunnen nemen.Voel je niet schuldig hoor, je hebt het met de allerbeste bedoelingen gedaan. Heel veel sterkte.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 00:09

dank u wel

maar toch voel ik me schuldig ;(

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:31

Een paard verliezen is al een vreselijk iets weet ik uit ervaring en een schuldgevoel maakt dat alleen maar moeilijker. Jij hebt gedaan wat je dacht dat goed was en achteraf heb je ook het juiste gedaan. Je hebt hem een goed nieuw thuis bezorgd met baasjes die van hem hielden en een eerlijke juiste beslissing gemaakt hebben toen dat nodig was. Dat het zo gelopen is via een handelaar is jammer maar daar heeft Kavalier geen narigheid door opgelopen moet je maar denken. Probeer met liefde en plezier aan hem terug te denken, dat heeft hij zeker gewild. :(:)

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 14:28

Oke bedankt.
Ik denk met heel veel liefde en plezier terug aan die leuke momenten met hem ;)

__Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:50

heel veel sterkte het was een mooi beestje!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:53

Bah, wat vervelend gegaan, allemaal.
Fijn dat hij uiteindelijk toch nog bij mensen met het hart op de goede plaats is terecht gekomen.
Sterkte met dit grote verlies :(:)