[IM] Onze Professor is naar de eeuwige weides

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Onze Professor is naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 15:50

Helaas is mij zojuist het bericht toegekomen, dat mijn pony'tje, mijn professor, is ingeslapen.

Hij heeft de mooie leeftijd van 35 jaar mogen bereiken en is dus echt bezweken aan ouderdom. Zijn benen wilden niet meer, hij viel in, zelfs van de zomer had hij het al moeilijk. Pommetje, zoals hij heette, is voor mij en alle meiden na mij, een prachtige leerpony geweest. Een pony die altijd wilde werken, je niet blijer kon maken dan hem meenemen naar de springwei. Sinds zijn 25e staat hij eigenlijk met pensioen maar omdat hij dit nooit kon verkroppen, heeft hij tot zijn 30e nog een paar dagen per week gelopen. Daarna heeft hij de veulens en jonge pony's op mogen voeden, wat hij met veel plezier deed :D

Nog zie ik hem door de wei rennen met veullie, haar een tik geven omdat ze te brutaal was. Ik zie aan haar dat ze hem ook mist, ze hinnikt steeds in het niets. Gelukkig hebben de paarden afscheid mogen nemen van de pony die het langste van allemaal op stal was en ook de enige pony was die nooit weg zou gaan.

Afbeelding

Nu is hij niet mijn eigen pony. Maar dankzij hem hebben paarden mijn hart veroverd, dankzij hem heb ik leren rijden en van hem heb ik geleerd wat je wel en niet kan doen met een pony. Ik zal hem nooit vergeten en ondanks dat ik erg verdrietig ben, heb ik er vrede mee. Hij is in een betere wereld op de eeuwige weides.

Pom, professor, we zullen je allemaal missen :+:

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:54

Zo die heeft een mooie leeftijd gehaald zeg.
Heel veel sterkte toegewenst. :(:)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:55

Wat een prachtig dier! Zulke paarden zijn echt goud waard. Fijn dat jullie zoveel mooie jaren met elkaar hebben beleefd. Veel sterkte met het verlies! Y;(

Yolien

Re: Onze Professor is naar de eeuwige weides

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:57

Wat een mooie leeftijd! Heel veel sterkte!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:30

Fantastisch dat hij zo'n mooie leeftijd heeft kunnen bereiken bij jullie....
Blijft naar afscheid nemen ,maar met deze leeftijd....
Wens jullie veel sterkte met het verlies van de Professor.....

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:01

wat gaaf dat hij zo'n basis voor jou heeft gelegt en dat je zoveel van hem hebt mogen leren.
Je zult vast nog veel van hem terug zien bij de paarden die hij heeft opgevoed.
hij heeft een prachtleeftijd gehaald en een mooi leven gehad zo te lezen, alleen is het altijd te kort helaas!
Gaaf koppie had hij joh, hij heeft echt uitstraling.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:04

Echt leuk dat jij en heel veel andere er zoveel van geleerd hebben!
Hij heeft een mooie leeftijd gehaald!
Veel sterkte met het verlies :(:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:05

Mooi dat hij zijn oude dag op stal heeft mogen slijten en daar ook nooit vandaan zou gaan.
Er zijn paarden in je leven die je raken, die meer voor je betekenen dan andere paarden dat kunnen doen of hebben gedaan.
Sterkte met het verlies, hij heeft een mooie leeftijd bereikt.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:08

Wat een prachtige bijnaam voor een paardje als dit, "Professor". Het omschrijft heel mooi wat hij voor je heeft betekend. Je zult hem wel enorm gaan missen, maar wat zullen de herinneringen mooi zijn!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 22:16

Dank je allemaal!

Het gevoel is heel dubbel. Omdat ik weet dat hij een ontzettend goed leven heeft gehad, hij is nooit ziek geweest, zette altijd zijn beste beentje voort en hij een mooie leeftijd heeft behaald, ben ik blij dat hij een zo goed als natuurlijke dood heeft kunnen sterven. Je zag gewoon dat hij er klaar mee was, alleen heeft de DA hem geholpen. Aan de andere kant is het toch een vriendje dat ik zal blijven missen.

Hij was een kruising Welsh Cob, dat is het enige wat we weten. Hij was iig knetterhard.