[IM] Een jaar later na het ongeluk..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marco_anne

Een jaar later na het ongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 11:02

Alweer een jaar geleden, jemig wat gaat die tijd snel! Wat heb ik de laatste tijd tegen deze dag op zitten kijken.. Ik kan nog steeds niet goed beseffen hoe ik Marco ben kwijt geraakt. Soms vliegen er beelden door je hoofd heen; de vrachtwagen die recht op ons af kwam, toen ik naar Marco's been keek, de rit naar mijn oom in de trailer samen met Hilda bij Marco, wachten op de röntgenfoto's, de uitslag.., jou laatste hinnik, jou laatste blik de wereld in.. Voor Marco was het voorbij, rust.. Nooit meer samen..

Uren, dagen, weken, maanden en vele tranen gaan voorbij. Zomer dit jaar kreeg ik de uitslag van de officier van justitie, de chauffeur kreeg helemaal geen strafvervolging. :? Niet dat ik Marco er mee terug zou krijgen. Maar een fijne gedachte is het niet. Toevallig keek ik de volgende dag naar de voorpagina van de Leeuwarder Courant; een man kreeg (dacht ik) €150 boete voor een flesje in het water gooien. Op zo'n moment wordt je toch wel een beetje boos van binnen en denk je bij jezelf wat is nou erger? Maar dat zal het Nederlands strafrecht systeem wel zijn..

Veel mensen beseffen niet hoe groot de klap voor je is na zo'n ongeluk. Ik geef die mensen groot gelijk. Je moet het denk ik meemaken voordat je alles beseft. Ik kijk nu heel anders de wereld in, ik zie in veel dingen nu het gevaar, wat er allemaal wel niet fout kan gaan als er iets gebeurt. Mensen dicht in mijn omgeving snappen dat niet of kijken een keer van stel je niet aan. Dat begrijp ik helemaal, aangezien diegene het niet hebben meegemaakt. Maar erg moeilijk is het vaak wel..
Veel mensen die van paarden houden hebben de film de Horse Whisper wel gezien, mooie film! Alles loopt goed af! Ondertussen denk je van; oh het zal je maar gebeuren! Maar dat soort dingen gebeurt je gelukkig niet! Totdat je het wel overkomt.. En ook nog eens niet goed afloopt.

Het is misschien een jaar geleden, maar alsnog iedereen heel erg bedankt voor al die enorm lieve reacties, kaarten, tekeningen, mailtjes, smsjes enz. Echt super, zulke lieve reacties helpen je er zeker voor een deel doorheen! Echt super lief van iedereen !

Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik er nog lang niet overheen ben. Het blijft je achtervolgen en helemaal uit mijn hoofd zetten zal ik ook nooit doen. Marco blijft mijn topper waar ik ontzettend veel van heb mogen leren en heel veel mee bereikt heb

In dit verhaal kan ik 1 iemand niet vergeten; Hilda (herilda). Super bedankt voor al jou steun altijd met wat dan ook. :)

Ook Nynke (nynkeline) verdient een extra plaatsje voor alle steun :)

Blijf je altijd missen toppertje..
Iester Marco 31-10-2008 :+:

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:05

Ik vind het helemaal niet vreemd dat je er nu nog moeite mee hebt om het te verwerken. Is niet niks zoals je hem moest laten gaan. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan.

Aukelizzy

Re: Een jaar later na het ongeluk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:43

Ik weet hoe je je voelt. Dat onbevangene, dat er van uit gaan dat alles wel goed komt en het jou nooit zal gebeuren ben je in een klap kwijt. Vanaf dat moment zie je gewoon overal gevaar, het kan zomaar gebeurt zijn. Dat je er na een jaar nog heel veel moeite mee hebt vind ik niet gek. Ik denk ook nog elke dag aan mijn verongelukte paard en kan nog steeds niet genieten van stoeiende, bokkende en steigerende paarden in de wei. Voor een ander een prachtig gezicht misschien, spelende paarden,maar voor mij een knoop in mijn maag. Heel veel sterkte met de verdere verwerking. En jouw topper heeft, net als die van mij, een heel speciaal plekje in je hart.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:47

Wat erg.. wat een vreselijk iets om mee te maken.. Heel veel sterkte toegewenst!!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:17

Heel veel sterkte!

De gevoelens die jij beschrijft over het niet verwerken en niet los kunnen laten heb ik net zo..
Ik heb ook een jaar geleden mijn paardje verloren..
En ik snap hoe jij je voelt, je kunt 't gewoon weg niet verwerken..

Koester alle mooie gedachten en herinneringen, en kijk met een lach in plaats van een traan naar de foto's die je hebt..
Dat zou jou paardje waarschijnlijk gewild hebben..

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:13

Elbrig, het is alweer een jaar geleden, wat gaat dat snel zeg...
De herinneringen blijven altijd en en je hart leeft Marco nog altijd verder, maar ondanks dat blijft het moeilijk.. :(:)

rayaa07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:16

heel veel sterkte,
het is helemaal niet raar. zoiets vergeet je niet.

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:45

woow ik heb met heel veel plezier naar jou verhaal gelezen wat kan jij mooi schrijven en je gevoelens uiten geweldig!!
was je aan het rijden toen het gebeurde??

heel veel sterkte nog
heb je al weer een nieuw paardje??