[IM] In full, loving and everlasting memory: Candy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

In full, loving and everlasting memory: Candy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 21:47

In full, loving and everlasting memory
CANDY (NRPS, v: Djinn ox)

Afbeelding

02/06/1984 – 28/09/2009

Mijn super ponybeest, mijn bitchy tante, mijn meisje... ons sprookje kent nu een eind.

Het was ook een sprookje, zoals elke penny wel wenst: meisje verzorgt paardje, meisje heeft veel angst, maar dankzij dit paardje durft ze wel rijden, maar de eigenaar van het dier kijkt er niet echt naar om, toch niet zoals de verzorgster het doet, met veel liefde en toewijding. Op een dag fluistert het meisje de pony in het oor, dat ze een geheim pact sluiten, dat ze altijd goed voor haar zal zorgen, wat er ook gebeurt, en dat de lieve pony haar over haar angsten heen zal helpen. Ze trekt de volgende dag haar stoute schoenen aan, stapt naar het baasje en verkondigt dat ze haar hartendief wil kopen. Wat na ettelijke maanden ook gebeurt, en samen worden ze gelukkig.

Dat meisje was ik en die pony was jij!

Weet je nog, toen je me per ongeluk beet voor de ogen van mijn paardenleek pa? Hoe kwaad ik op je was toen je mijn vriendje eraf wist te werken? Hoe ik altijd moest lachen met je roze lippen na het eten van rode biet? Hoe trots ik was toen ik je leerde targetten? Ik heb duizend geweldige herinneringen aan jou…
... en ook 1 hartverscheurende: onze laatste poetsbeurt, onze laatste knuffel, onze laatste stappen samen.

Op 28 september heb ik je begeleid op je laatste reis. Je was gespannen, maar rustig. De slager was aardig, en de veekoopman ook. Je bent staande gestorven, je was weg voor we het beseften. Het was het zwaarste voor mij maar het eerlijkste voor jou.

En toen was jij weg en toen kwam de pijn.
Want net als jij had ook ik tot dan op mijn tanden gebeten.
We wilden elkaar niet verontrusten, door te laten merken hoe ernstig jij eraan toe was en hoe snel de HKO voort woekerde.
En net nu het meer pijn doet dan ooit tevoren, en ik alleen ben, blijkt maar weer eens hoe goed jij onze afspraak bent nagekomen: je hebt mijn angsten met je mee genomen.

Candy, ik ben jou duizendmaal meer verschuldigd dan ik je ooit had kunnen geven. Jij gaf me het onbetaalbare gevoel vier benen te hebben, geen miskleun in het zadel te zijn en de boel wel in de hand te hebben. Voor veel mensen was jij een pissige merrie, maar mij kon het allemaal niet deren. Ik begreep jou en jij begreep mij.
Ik mis ons vreselijk.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 15-10-09 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_88

Re: In full, loving and everlasting memory: Candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:50

Mooi geschreven.., en heftig..

Veel sterkte met het verlies.. Dat zal niet makkelijk zijn, zoals je haar kende en haar beschreef..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 21:53

Bedankt voor je bericht.

Het is ook niet makkelijk, maar dat realiseer ik me nu pas, nu ze weg is en ik al zoveel gehuild heb. Ik dacht in al mijn idiotie dat ik stevig gehuild had in de dikke maand ervoor, maar dat was niks vergeleken met nu.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:56

heel veel sterkte in deze tijd meis.

zal niet makkelijk zijn, maar je hebt het beste gedaan!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:59

Jeetje.. ik zit hier met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen..

Erg heftig en ik vind dat je het op een mooie manier hebt verwoord..
En wat je schreef: je hebt zoveel herinneringen aan haar en die zullen bij je blijven. En diep in je hart zal ook zij bij jou blijven en zal zij over je waken..

Enorm veel sterkte gewenst :(:)

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:02

Die laatste zin zegt eigenlijk alles. Kippevel!
Het gemis doet vreselijk pijn dus laat die tranen maar lopen; dat lucht op. En koester je herinneringen. Sterkte!

Sinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:02

Heel mooi geschreven, en de foto's spreken voor zich! ;(

Heel veel sterkte met dit verlies! Y;(

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 22:11

Bedankt allemaal.
Ik zit nu weer te snotteren. Het was ook zo' n waanzinnig geweldig beestje, echt helemaal penny, ik was een onzekere bange ruiter na een ongeval, en toen kocht ik haar na veel wikken en wegen en een stevige schop onder mijn achterste van mijn vriend.
Ik kreeg bijna een hartaanval toen ze bij de keuring een chip vonden (was ze gestolen?), vervolgens toen het NRPS me vertelde dat ze geen 18, maar 22 was en de laatste keer toen ik via bokt haar laatste stal wist te traceren, waarvan de stalhouder me verzekerde dat hij ze hoogstpersoonlijk aan de slager had verkocht. Ze was gevaarlijk, had een kind van 12 in het gezicht getrapt...
Ik was een schijtlaars, en bleek smoorverliefd op een oud, gevaarlijk slachtpaard dat ook nog eens 83% AV bleek (en ik wilde geen volbloed, dat was me te snel en te slim).
Hoezo penny?
Maar ik kon er wel mee lezen en schrijven, ik heb er 50 cm mee gesprongen, ben ermee buiten gaan wandelen alsof ik in een gemakkelijke stoel zat, ze liep als een hondje achter me aan.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 15-10-09 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:14

Zo zeg. Ik heb echt dikke tranen bij het lezen van je tekst.....wat een geweldig paard moet dit geweest zijn. Heel veel sterkte meis, het doet vreselijk veel pijn.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 22:22

Dat was ze zeker. De slager kwam vooraf even kijken, ik zei helemaal in tranen dat ze naar de hemel mocht, en toen schudde 'ie met zijn hoofd van: "Tjonge, zonde zeg" en toen vroeg hij waarom ze dan mocht gaan, en ik legde uit dat ze HKO had en steeds meer bokbenig was gaan staan etc etc en toen vroeg hij: "Hoe jong is ze?"
Tja, dan ga je helemaal neer, "25, meneer" en daar stond die beste man helemaal perplex van, heeft hij nog zeker 10 minuten bij ons staan praten, hij zei ook dat hij dit niet leuk vond, dieren die geliefd zijn dood maken.
Ze was ZO mooi, ze zag er nog geen 20 uit.
Dit zijn trouwens allemaal foto' s van 2 september in dit topic, deze ook:
Afbeelding
Afbeelding

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:32

Wauw wat zag ze er nog goed uit man. jemig.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 22:45

Dat zegt nou werkelijk iedereen. Stalgenoten, 2 gediplomeerde tandartsen, hoefsmid, da van de keuring, mijn instructrice, geen hond gelooft zo dat ze 25 was (ook niet dat ze 22 was toen ik ze kocht).
De eerste die nog eens flauwekul verkoopt a la: ze moeten putten boven de ogen hebben en een ingezakte rug lach ik dus feestelijk uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:50

Je hebt alleen maar goed gedaan aan wat je deed, ik kan niks zeggen dan dat ik hier respect voor heb.
Ik wens je nog veel mooie en waardevolle herinner momenten aan jouw lieveling toe en tegen de tijd dat jij er aan toe bent, een waardige opvolger...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 22:56

suleilitha schreef:
Ik wens je nog veel mooie en waardevolle herinner momenten aan jouw lieveling toe en tegen de tijd dat jij er aan toe bent, een waardige opvolger...

Bedankt
Opvolger is trouwens al gearriveerd.
Heeft ze ook eventjes gauw vanuit de hemel geregeld, daar ben ik zeker van.
Ik zit nu zonder een spatje angst op een 1,67 KWPN merrie van 10 jaar van Lancelot (mv Ramiro)
De helft van de stal zit net niet met open mond te kijken.
Jullie moeten weten dat ik toen ik met Candy begon te rijden, ik meer dan een jaar met een merrie van die hoogte reed en daar dus op het eind nog amper mee durfde draven. Ik zat compleet aan de grond. Als mijn instructrice galop zei, stond ik in het midden van de piste. Met Candy heeft dat 2 jaar (JAAR) geduurd voor ik haar vooruit durfde rijden. Toen ik mijn sleutelbeen brak, was dat de ommekeer: ik had geen terugval en ging gewoon door op hetzelfde elan. Ik heb nog nooit zo fijn gereden als dit voorjaar met mijn rosse ramp. 100% zeker: als Candy er niet geweest was, had ik nu niet meer gereden. Zij heeft mij als 25-plusser toch nog even een gouden ponytijd bezorgd die ieder kind zou moeten hebben.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:02

Wat een verhaal..
En wat een geweldig mooi paardje!
Heel veel sterkte ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:03

Nou Foxy, petje af dat je zo frank en vrij rondrijdt met je nieuwe paard... en dit met dank aan je oudje die jou in haar leven rijles gaf en vanaf daar ergens een nieuwe vriend stuurde en ondertussen vast wel af en toe om een hoekje kijkt. Alsnog veel sterkte met het verlies van Candy maar ergens proef ik, dat het zo wel goed is...
Ach, en die ponytijd, ik zit er zelf nog steeds midden in ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:06

Wat een prachtig verhaal met een triest einde. Maar gelukkig kon jij de pony geven wat ze verdiende: geen pijn meer. En wat een pracht pony was ze! Heb met bewondering naar de foto's gekeken van dit knappe paard. Zoals iedereen al zegt: ze oogde niet als 25. Wat een verlies. Maar goed, je schreef dat de opvolger er al stond. Dan wens ik je heel veel plezier en vooral veel geluk met je nieuwe aanwinst.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:08

Wat een onwijs mooi, sterk, fascinerend gevoel heb je beschreven.. Ik weet (nog) niet hoe het voelt om je paardje te verliezen, maar wel om in grote onzekerheid te zitten en dierbaren om je heen, die wegvallen..
Ik wil je onwijs veel sterkte wensen, je hebt mooie herinneringen en je hebt nog goed voor haar gezorgd meid! Onwijs veel sterkte..
Ze zeggen altijd: 'Liefde is loslaten..', maar man, ik weet als geen ander hoe het voelt en hoe moeilijk dat is.. Sterkte..:(:)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:09

Jeetje, wat een verhaal.
Sterkte met dat stukje van jou, dat nu ergenst anders is.
Onthoud dat, ze is niet weg, ze leeft nu in je hart!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 23:11

Eerlijk, mijn eerste gedachte was: ik wil weer een NRPS-je! Ben nog gaan test rijden met een heel leuk bont beestje, qua rijden was dat quasi hetzelfde, hij droeg ook zijn staartje net zoals Candy, en toen zei mijn vriend: je bent te groot, wat als je nog wat zwaarder wordt? (en uiteindelijk bleek hij nogal duur te zijn voor zijn stokmaat/prestatie/leeftijd)
En toen viel mijn euro pas echt, ik kromp niet ineen bij de gedachte aan een paard. Vroeger kreeg ik maagkrampen, en zei ik meteen: oh nee, niks voor mij, wat als ik val, wat als ze haar nek er eens op zet etcetc.
Mijn angst was weg.

Heb daarnet al haar foto' s op de pc zitten ordenen. Heb mijn trouwfoto' s met haar weer bekeken.
Met dit dier heb ik mijn huwelijk, scheiding en scheiding van mijn ouders verwerkt.
Ik ken haar langer dan mijn vriend met wie ik nu een huis aan het bouwen ben.
Het is bijna niet te vatten. Het is ook niet eerlijk. Dat schijnt inherent aan het leven te zijn.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 15-10-09 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 23:14

Jullie gaan vast lachen, maar omdat ik dus 1,48 m gewend was, en dus geen idee had welke hoogte wel bij mijn benen paste, heb ik alle paarden op stal 'gepast'.
Dat ging ongeveer zo:
"Hoe groot is die van jou eigenlijk?"
"Mag ik eens passen?"
"Goh, dat zit niet slecht! Hoe sta ik ermee?"

Dus eerst zei ik tegen mijn instructrice, ik wil een paard, schat dat 1,60 m wel goed zal zijn.
Drie dagen erna: tja, het zal toch iets groter moeten, tussen 1,60 en 1,65 m
Weekend erop: graag toch boven de 1,65 m als het kan.

Was ik zo doorgegaan, het was een giraf geworden.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 15-10-09 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

peetro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:15

Mooi stuk heb je geschreven over je paardje.
Heel veel sterkte.
Koester de herinneringen, en vergeet niet te genieten van je nieuwe paardje.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:30

lijkt me de moeilijkste beslissing van mijn leven! het hoort bij t leven ja,maar wat kan t leven ook hard zijn,,,

geniet van je kostbare herinneringen aan deze prachtige pony.

heel veel sterkte

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:45

Wat heb je dit geweldig mooi geschreven, Elke. Candy kijkt er vast met een goedkeurend oog naar.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:29

Je hebt je paardje een waardig afscheid gegeven. Ik kan hier alleen maar respect voor opbrengen. Ik weet ongeveer hoe jij je moet voelen. Ik heb deze zomer mijn vierjarige merrie weg moeten brengen. Ik hoop dat je veel plezier zult beleven aan je nieuwe paard. Ik weet zeker dat Candy blij voor je zal zijn.