Ik kwam vorige week zaterdag rond 4 uur ofzo aan op de manege. Ik was me van niets bewust en we waren allemaal blij want
W van mijn les was jarig. We deelden de paarden onder ons in en ik ging op Isabelle rijden zij was al opgezadeld dus ik besloot eens te gaan kijken of het lukte om Jade op te zadelen. Ik vond het toen al vreemd dat Isabelle en Dusty van stal verandert waren zo opeens terwijl hun stallen leeg waren. Ik ging bij Jade helpen en zag een paar mensen ergens rond staan. ik ging kijken waar ze rond stonden en opeens zag ik Fifi daar liggen. Ze kon niet meer rechtstaan, ze wilde wel maar kon gewoon niet. Fifi,de oudere pony van de manege ging sterven. We zagen het allen al aankomen,ze was mager geworden en had al vaak kolieken gehad die ze als bij wonder altijd weer overwon omdat ze een sterke kracht bezat die ik steeds bewonderde, maar toch deed het raar. Iedereen werd er stil van,de paarden leken het te wete, en zelfs de honden ravotten niet met elkaar. Ik hield me sterk,reed mijn les,en ging voor het naar huis gaan nog een laatste keer naar Fifi om definitief afscheid te nemen. Toen ik de poort uitwandelde barstte ik in tranen uit, ik besefte dat het de laatste keer was dat ik Fifi zag.

Ook wil ik hierbij afscheid nemen van mijn hamstertje Ciske precies een week later overleden, dus zaterdag 10 oktober. Ze was amper 6 maanden. Ze is gestikt door nestmateriaal dat rond haar nekje blijven hangen is. Zij was mijn kleine vriendje