[IM] My little boy 26.06.2003 -29.09.2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Reynsla

My little boy 26.06.2003 -29.09.2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 19:50

So unexpected......

Forgive me
I couldn't do a thing to make you stay
And I couldn't say a word to make you stay
If I could have known
Could I have tried to make it easier
But I couldn't do a thing
Or say a word
One word

And I don't know why you're gone, now you're gone
No beautiful goodbye
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, yeah you're a star in heaven

Miss you.... You do not need to be afraid anymore..........

Love.

Balou_k

Re: My little boy 26.06.2003 -29.09.2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:51

wat een mooi stuk.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:52

waar gaat dit over als ik vragen mag

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:54

Mooi :)

En wat zielig zeg, trouwens dit is toch uit een liedje van Anouk- One word?

Reynsla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 20:43

@ Balou_K, dank je. Vond het zelf ook mooi... En beschrijft mijn gevoel zo´n beetje.

@ Criollolover. Dit is een stukje uit het liedje One world van Anouk. Afgelopen dinsdag avond heb ik zeer onverwacht mijn paardje moeten laten gaan na een ongeluk op de weide.

@Unoo, dank je. Ja, toevallig hoorde ik One world van Anouk vandaag en het beschreef voor mij de situatie nu zo kort na de onverwachte dood van mijn paardje....

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:45

Wat een ontzettend mooi stuk..
Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:04

Ohh.. wat toevallig.. dat liedje luisterde ik ook vaak toen mijn pony overleden was. :wow:
Sterkte.. het is heel zwaar.. geen woorden kunnen daar tegenop. :(:)

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:57

een onverwachte dood.. heel erg voor je, ik wens je veel sterkte met het verwerken van het verdriet! er zijn geen woorden die het verdriet zullen verminderen maar je moet weten dat er mensen zijn die wel aan je denken en weten hoeveel verdriet je hebt. Hou je goed & denk aan de goeie tijden die je had, ookal is het moeilijk !! liefs jahnita

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:49

ook ik heb t nummer voor mn overleden paard! Mooi is ie he!
sterkte!

Reynsla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 15:59

Mijn kleine mannetje is er niet meer... Zo moeilijk te beschrijven....Ups en downs hebben we gekend…. We waren een team… Maatjes, mijn spiegel….Gedacht de oplossing gevonden te hebben en super gemotiveerd dat we de afgelopen week (misschien 2 of zelf 3 weken, beetje gevoel van tijd verloren) waren… Hij zou volgende maand voor ca 3 maanden in Reha gaan voor zijn hoeven (niks heel erg ernstig) en dan eindelijk naar `huis` verhuizen. Wij wonen sinds kort op een paarden Hof, toevallig IJslandse paarden… Het mocht allemaal niet zo zijn…
Dinsdag 29.09.2009 mijn vriend en ik waren terug van werk, boodschappen en lekker aan het koken tot mijn mobiel over ging…. Ik was natuurlijk net te laat met opnemen en zag dat het de eigenaar van de stoeterij was…. Vreemd, dacht ik..Het zal toch niet… Ik belde terug en de eigenaar vertelde mij dat het niet zo goed met mijn paardje ging (Ik reageerde daar nog komisch op, zo van echt??) Hij, hij maakt epileptische bewegingen, niet gecontroleerd…. Is hij tegen tentanus geënt? Ik was in shock en kon niet reageren…. Zal ik maar komen, vroeg ik… Ik kan mij nog herinneren dat hij zei kom maar, das het beste, wel voorzichtig rijden….
Mijn vriend zag meteen, deed het fornuis uit, pakte alle documenten van mijn paardje en nam de hond mee… En in de auto bleef ik maar proberen mijn gedachte te veranderen, sprak over mijn vriend zijn nieuwe auto, hoe liefs de hond achter lag te slapen, of het fornuis uit was… Na een half uurtje kwamen wij aan en was al donker, kon niet meteen zien waar wij heen moesten… Hij was niet op de weide waar hij normaal stond… Wij kwamen aan en zodra wij uitstapte kwam de arts. Echt duidelijk is het niet meer, er was een kleine kans op overleven… Waarschijnlijk had hij een ongeluk gehad in de weide of tetanus… Tetanus werd al snel uitgesloten omdat hij de entingen had… Dan een ongeluk, waarbij hij een letsel had opgelopen…. De arts stelde voor om hem een half uurtje onder narcose te brengen wanneer hij wakker wordt en opstaat, hebben we een kans, wanneer niet… Moeten wij hem laten gaan….
Ik mocht toen naar hem toe, hij lag en leunde met zijn hoofd tegen een van de medewerkers die probeerde hem op te houden…. En zo diep te ademen… Ik ging naast hem zitten en aaide hem over zijn hoofdje en oren, friemelde met zijn manen…. Vertelde hem hoe dapper hij wel niet was…. Toen begon de narcose te werken…. Ik bleef bij hem….
Een paar spraken hoe hij daar terecht kwam, hij schijnt uitgebroken te zijn uit de weide waar hij normaal in zijn groep staat en ingebroken in een andere weide. Volledig ongecontroleerd, vallen en opstaan…. Dat was ook wel te zien… Om zijn oog had hij wondjes en zijn mond was wat bebloed….
De medewerker bewoog zijn benen tijdens de narcose en het lukte! Wow, dat was echt een lichtpuntje!
Zo af en toe moest ik opstaan en even weglopen, om weer wat kracht te krijgen… Na twintig minuten werd hij zo’n beetje wakker….. Langzaam…. Ze probeerde hem te laten opstaan, hij ging niet, kon niet!! Toe nou Hrimnir, sta op! Sta op! Dacht ik.. De arts keek mij aan en ik knikte….. Ging weer dichter bij mijn paardje, begon hem te aaien de arts kwam en deed wat ze moest doen… Zijn benen waren stijf en kon niet opstaan…. Ik bleef bij hem en sprak dat hij dapper was en dat hij niet meer bang hoefde te zijn……

The Gift

I’ll lend you for a little while my grandest horse, he said.
For you to love while he’s alive
And mourn for when he’s dead.
It may be one or many years,
Or days, or months, you see.
But will you, till I take him back
Take care of him for me?
He’ll bring his charm to gladden you,
And should his stay be brief
You will have treasured memories
As solace for your grief.
I cannot promise he will stay,
Since all from earth return.
But there are lessons taught on earth
I want this horse to learn.
I’ve looked the wide world over
In my search for teachers true.
And from the throngs that crowd life’s lanes
With trust, I have selected you.
Now will you give him your total love?
Nor think the labor vain,
Nor hate when I come
To take him back again?
I know you’ll give him tenderness
And love will bloom each day.
And for the happiness you’ve known
Forever grateful stay.
But should I come and call for him
Sooner than you’ve planned
You’ll brave the bitter grief that comes
And someday you’ll understand.

~Author Unknown ~

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:04

Jeetje meis wat vreselijk voor je!
Ik wil je heel veel sterkte toewensen!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:16

gecondoleerd met paardje :(:)

ik begrijp weinig van je verhaal,ik kan daar geen oorzaak van inslapen vinden en ken deze manier van behandelen ook niet.

heel veel sterkte om dit verlies te verwerken :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:25

Gecondoleerd met je paardje, vreselijk veel sterkte!